Informàtica

Avís de seguretat informàtica!!!

Des del Departament d'Informàtica ens informen que s’ha detectat una campanya de malware que esta afectant a molts col·legiats/des a través del correu electrònic.  L’abast de la campanya és global i afecta a dominis i servidors de tot el món.

Thu Dec 31 08:59:18 CET 2020

Els correus maliciosos es caracteritzen per tenir un aspecte de correu legítim, ja que utilitza un correu preexistent al que s’afegeix un arxiu zip xifrat que conté el malware que pot infectar el vostre ordinador.

Els correus arriben de contactes coneguts per minimitzar les sospites dels receptors. Els atacants xifren els arxius adjunts per tal d’evitar la protecció del sistemes antivirus i antispam.

A l'utilitzar correus antics és possible que el contingut no tingui sentit o no estigui actualitzat o faci referència a dates antigues. Un altre motiu de sospita és que s’envia un correu xifrat i el password en el mateix correu (fent que el xifrat perdi el sentit).

Si teniu sospites de si un adjunt és legítim, no l’heu d’obrir, sempre us podeu posar en contacte amb el remetent per verificar si l’adjunt és legítim.

Recomanacions en cas que el vostre ordinador hagi estat infectat:

Des de l’ICAB estem treballant reduir al màxim l’impacte d’aquesta campanya de malware en els vostres comptes, però cal que tots/es estiguem alerta per tal d’evitar una possible infecció en el vostre ordinador.