ICAB | Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Titulars

L'ICAB, present a les XV Jornades de Comissions de Relacions amb l'Administració de Justícia 2023 del CGAE

El degà del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona i el president de la Comissió de Relacions amb l'Administració de Justícia (CRAJ) del CGAE ha participat en la inauguració d'aquest esdeveniment.

Fri Oct 20 11:52:00 CEST 2023

Els dies 19 i 20 d'octubre de 2023 s'han celebrat a Còrdova les XV Jornades de Comissions de Relacions amb l'Administració de Justícia del CGAE amb el lema Donant veu a l'advocacia, que organitza el Consejo General de la Abogacía Española (CGAE).

El degà de l'ICAB i president de la Comissió de Relacions amb l'Administració de Justícia del CGAE, Jesús M. Sánchez, ha participat aquest 19 d'octubre en la inauguració juntament amb Victoria Ortega, presidenta del Consejo General de la Abogacía Española; Federico Fernández Rodríguez, president del Consell andalús de Col·legis d'Advocats i José Carlos Arias López, degà del Col·legi d'Advocats de Còrdova.

En el marc d'aquest acte inaugurral, Jesús M. Sánchez, ha explicat públicament que l’ICAB està exercint l’acusació particular en un procediment en què es dirimeix la responsabilitat penal d’uns assaltants a un despatx professional, que a més van causar lesions a un advocat barceloníaquest, com un exemple paradigmàtic de la vocació de tots els col·legis de l'advocacia de protegir el lliure exercici de la professió.

Una delegació de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona, integrada entre d'alters pel secretari Joaquim de Miquel i la diputada Carmen Valenzuela, han assistit a aquesta nova edició de les jornades de la CRAJ, que ha tingut com a objectiu trobar solucions els problemes del dia a dia a què s'enfronta l'advocacia en desenvolupar el seu exercici professional.

A més, l'advocada de l'ICAB María Barbancho ha intervingut en la primera taula rodona, que ha servit per abordar l'“Empara col·legial”, juntament amb Pedro Ariche Axpe, tinent fiscal de la Fiscalia Superior de Catalunya i Lourdes Carballo, degana de l'Advocacia de Vigo.

Durant la segona jornada d'aquest esdeveniment, el 20 d'octubre, l'advocat de l'ICAB Miguel Capuz ha intervingut en en  taller sobre bones pràctiques dedicat a analitzar el fenomen que es coneix com la "pena del telediario".

A través d'aquestes Jornades, el Consejo General de la Abogacía Española tractarà també la vulneració dels drets fonamentals a través de les noves tecnologies i la gestió per part dels Col·legis de la Baixa d'IT de conformitat amb el Reial decret llei 5 /2023, de 28 de juny.

#JornadasCRAJ

• Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ)

• Mallorca, 283
      Barcelona, Barcelona (Espanya)