Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Titulars

L'ICAB dona empara a un col·legiat agredit i exerceix l'acusació particular en el procediment penal

L’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) està exercint l’acusació particular en un procediment en què es dirimeix la responsabilitat penal d’uns assaltants a un despatx professional, que a més van causar lesions a un advocat barceloní. Els fets es van produir el mes de maig del 2022 i immediatament la Corporació va decidir personar-se a la causa.

Thu Oct 19 16:57:00 CEST 2023

La motivació de les persones imputades va ser intentar acovardir l'advocat, que exerceix la defensa dels interessos del seu client. Per aquests fets, el Ministeri Fiscal sol·licita una pena d'un any de privació de llibertat i l'acusació particular col·legial sol·licita una pena de dos anys i sis mesos de presó pel delicte d’accés amb violència a despatx professional (art. 203.3 CP).

La protecció col·legial és una de les funcions principals de qualsevol col·legi de l'advocacia. L'exercici del dret de defensa ha de ser en tot cas lliure i els col·legis de l'advocacia advoquen per protegir aquest dret donant empara col·legial en tot moment quan es produeixen possibles ingerències o limitacions. A l'ICAB, aquesta funció l'exerceix de manera prioritària la CRAJ (Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia) per delegació de la Junta de Govern, els membres de la qual van aprovar per unanimitat la determinació de defensar el company agredit exercint en aquest cas l’acusació particular.

El degà de l'ICAB i president de la Comissió de Relacions amb l'Administració de Justícia del Consejo de la Abogacía Española, Jesús M. Sánchez García, ha explicat públicament aquest cas a la taula inaugural de les XV Jornades de Comissions de Relacions amb l'Administració de Justícia del CGAE, que se celebren aquests dies a Còrdova, com un exemple paradigmàtic de la vocació de tots els col·legis de l'advocacia de protegir el lliure exercici de la professió.

Aquestes jornades, sota el lema Donant veu a l'advocacia, tenen com a objectiu trobar solucions als problemes del dia a dia a què s'enfronta l'advocacia alhora de desenvolupar el seu exercici professional.

• Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ)

• Mallorca, 283
      Barcelona, Barcelona (Espanya)