Inscripció en el Registre de lletrats assessors de societats mercantils

Servei d'Atenció Col·legial (SAC) | Adhesions, Incripcions i Registres | Tràmits col·legials

Inscripció en el Registre de lletrats assessors de societats mercantils

Descripció del Servei

A través d’aquest Servei es gestiona la inscripció en el Registre de lletrats assessors  de societats mercantils del nomenament o canvi de lletrat/da assessor/a de l’òrgan assessor de les societats mercantils, en base al que estableix l’article 1 de la Llei 39/1975, de 31 d’octubre, sobre designació de lletrats assessors de l’òrgan d’administrador de determinades societats mercantils i el Reial Decret 2288/1977, de 5 d’agost pel qual es reglamenta l’assessorament dels lletrats a les societats mercantils a què es refereix la Llei 39/1975, de 31 d’octubre.

Podran tenir la condició de lletrats assessors tant les persones físiques com les societats inscrites en el Registre de societats professionals col·legial.

Tramitació

Per a sol·licitar la inscripció en aquest Registre caldrà presentar la documentació següent:

- Sol·licitud d’inscripció o canvi en el Registre de lletrats assessors de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Barcelona, degudament complimentada.

- Comunicació de la societat mercantil en què es notifica la designació i/o substitució del lletrat/da assessor pel seu òrgan d’administració, amb indicació de les seves dades personals, número de col·legiació, data de l’acord, denominació, naturalesa, domicili i dades de la societat mercantil de referència.

Si el sol·licitant és una societat professional, haureu d’indicar també la denominació social i número d’inscripció en el Registre de Societats Professionals.

Un cop presentada tota la documentació anterior, s’inscriurà el col·legiat o societat professional en el Registre de lletrats assessors i s’enviarà la comunicació de la inscripció practicada a la societat mercantil, per correu postal o correu electrònic.