menú
Àrea personal

×Àrea personal

Número de col·legiat/ada o usuari ICAB / DNI / Email
×
Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona
cercador de professionals
Consum | Mediació | Màsters | Postgrau

Títol d'Expert en Dret de Consum i Mediació. ICAB-UB, 2023-2024. FORMAT BLENDED

Amb titulació Oficial de la Universitat de Barcelona. Inici: 24/10/2023

COMITÈ CIENTÍFIC

  • Carles García Roqueta, Advocat i Mediador
  • Isabel Viola, Professora de la Universitat de Barcelona
  • Antoni Mut, Professor de la Universitat de Barcelona

OBJECTIUS

Les relacions de consum estan generant en els últims anys una elevada conflictivitat cosa que fa que la seva regulació prengui cada dia mes rellevància. Així, els problemes de les clàusules sol, l'IRPH, el venciment anticipat o al hipoteca multidivisa porten problemes importants en relació a la pèrdua de l’habitatge. També les irregularitats en la comercialització dels productes bancaris estan generant una alta bossa d’aquesta conflictivitat. Aquests temes s’afegeixen als problemes de petit contingut econòmic, però vitals per economies domestiques, que els ciutadans tenen en relació a les companyies de subministrament ( Telecom, energia…) que motiven un allau de reclamacions, sovint vinculades a males pràctiques. En definitiva, els conflictes de consum estan en un moment de clar augment i fan falta professionals que sàpiguen encarar-los i solucionar-los. 

A més, el present curs d’expert abasta també la mediació i la resolució alternativa de conflictes de consum,  vies que tenen un lloc clar en els conflictes de consum, sota l’impuls de la Unió Europea.

Aquest curs pretén, doncs, oferir una solució per  a la formació dels professionals en Dret de Consum.

PROGRAMA

MÒDUL I

PART 1 - El fenomen del dret de consum

1. El dret del consum. El concepte de consumidor i d'usuari. El consumidor vulnerable.
2. Els Serveis Públics de Consum. L'Agència Catalana del Consum: competències i funcions. Les polítiques de consum. 
3. La defensa de la competència i protecció al consumidor

PART 2 – Règim general del dret contractual de consum 

4. La informació prèvia i la publicitat. L'etiquetatge de productes alimentaris i no alimentaris.
5. Les condicions generals de la contractació i les clàusules abusives
6. La garantia de conformitat i els serveis post-venda. L'obsolescència programada i la reparació dels béns
6.1. El règim de garantia dels productes i els serveis post-venda. Quan apliquem el sanejament per vicis?
6.2. L’obsolescència programada.
7. La responsabilitat per productes defectuosos i dels serveis. 
8. La seguretat dels productes.

PART 3 – Dret contractual de consum (Règims especials) 

9. Modalitats de contractació. 
9.1. La contractació a distància. La contractació fora d'establiment mercantil. 
9.2. La contractació electrònica a través de plataformes intermediàries en línia.
9.3. Els serveis de la societat de la informació i les plataformes d'Internet: protecció de dades.
10. Els productes financers: regulació i conflictivitat
10.1. La clàusula de venciment anticipat
10.2. Les hipoteques amb l'IRPH
10.3. Les hipoteques multidivises
10.4. La protecció de l'inversor minorista
10.5.  Protecció de l’assegurat consumidor. 
10.6. Transparència bancària: com vincula al consumidor?
11. La contractació de consum: contractes sobre l'habitatge i béns immobles.
11.1. Consumidor i habitatge: responsabilitat en el marc de la LOE, compra de béns immobles i arrendament.
11.2. Aprofitaments per torns de béns immobles.
12. La protecció del consumidor com a usuari de serveis.
12.1. Els usuaris dels serveis sanitaris.
12.2. Consumidor, client i advocat (serveis jurídics).
12.3. Els serveis turístics i els viatges combinats. El contracte de transport: aeri, terrestre i marítim.
12.3.1. Apartaments turístics.
12.3.2. Viatges combinats: Sistema de Responsabilitat
12.3.3. Cancel·lació i endarreriment de vols
12.4. Els serveis bàsics. Energia i telecomunicacions
13. Els intermediaris: règim jurídic i responsabilitat

PART 4 – Aspectes públics del Dret de Consum

14. La consulta. La queixa, la reclamació i la denúncia: fulls i tramitació. 
15. El sistema arbitral de consum. Altres sistemes de resolució de conflictes.
16. El dret processal de consum. Les accions col·lectives i les accions de cessació.
16.1. La jurisprudència del TS i la TJUE: el "diàleg judicial".
16.2. El dret processal del consum.
16.3. Les accions col·lectives.
17. La inspecció de consum. Procediment sancionador i potestats públiques.

PART 5 – Perspectives socials del dret de consum

18. Consum col·laboratiu i l'economia circular. Consum responsable i consum sostenible i solidari. Comerç just. 
18.1. Economia col·laborativa: En el sector de l'habitatge.
18.2. Economia col·laborativa: En el sector del Transport.
19. L'educació a les persones consumidores.
20. Desigualtats de gènere en el model econòmic actual. L'accés al consum i els hàbits. Productes, publicitat i llenguatges sexistes i que perpetuen rols de gènere.

MÒDUL II

1. La mediació en consum. 
2. El mediació i l’arbitratge al Sistema Arbitral de Consum.
3. La reclamació de productes financers. 
4. La junta de transports de Barcelona i les reclamacions de Consum. 
5. La reclamació sobre viatges i la plataforma de l’Agència Estatal de Seguretat Aérea. 
6. Les Online Dispute Resolutions (ODR). 
7. La plataforma europea de resolució de conflictes. 
8. El defensor del client. 

Taller 1: Habilitats comunicatives.
Taller 2: Habilitats de negociació.
Taller 3: El procés de mediació i Role Playing (I) 
Taller 4: El dret col·laboratiu.
Taller 5: Pràctica sobre la plataforma europea de resolució de conflictes.
Taller 6: El procés de mediació i Role Playing (II)
Taller 7: El procés de mediació i Role Playing (III)

 

PROFESSORAT:

Albert Melià
Ana Barluenga
Antoni Cañete
Antoni Mut
Araya Estancona
Alejandro Fuentes-Lojo Rius
Aura Esther Vilalta
Berta Leal 
Carles García Roqueta
Carlos Ballugera Gómez
Carlos Balmisa
Carme Sabater
Chantall Moll
Cristina Roy
David Espinós
Domènec Sibina
Elena Lauroba
Elena Palomares
Elisabeth Boncompte
Esther Lorente
Francisco González de Audicana
Francisco Peláez
García Fábregas, María Jesús
Isabel Viola
Isidor García
Javier Orduña
Jordi Travé i Montseny
José Giménez Alcover
José Martos
Julian Guimera Gargallo
Laura Arroyo
Lidia Arnau
Lucía Hernández
Luis Álvarez 
Marc Tarrés
Marta Areny
Matilde Torralba
Mercè Alaball
Miquel Serra
Miriam Anderson
Miriam Magdalena
Noemí Mascaraque
Oscar Blanco
Paloma Labandeira
Patricia Suárez 
Paz Cano
Rafael Arnáiz 
Silvia Pardo
Teresa Armenta
Tomàs Gabriel Garcia-Mico
Toni Vidal, 
Vanessa Fernandez
Verónica Dávalos
Vicente Pérez Daudí
Xavier Hormigós
Xavier Pineda

 

Preus

DescripcióImport
Tots/es 2500,00€
Inscriu-te
Consum | Mediació | Màsters | Postgrau

Títol d'Expert en Dret de Consum i Mediació. ICAB-UB, 2023-2024. FORMAT BLENDED

Informació general

  • 24/10/2023 - 31/05/2024
  • Aules ICAB
  • Dimarts i dijous de 13.30 a 15.30h. Els divendres s'impartiran TALLERS (a partir del 19 d'abril, en horari de 9.30 a 13.30h)
  • De pagament

Comparteix

TU POTS CONTROLAR L'ÚS DE LES COOKIES.

A l’ICAB utilitzem cookies a la nostra pàgina. Algunes són estrictament necessàries per al funcionament de la pàgina, i d'altres són opcionals i s'utilitzen per:

  • Mesurar com s'utilitza la pàgina web.
  • Habilitar la personalització de la pàgina web.
  • Per a funcions de publicitat, màrqueting i xarxes socials.

En fer clic a 'Acceptar totes', acceptes la instal·lació de totes les cookies. Si prefereixes configurar-les tu mateix/a o rebutjar-les, fes clic a 'Configuració de cookies'.

Per obtenir més informació, visita la nostra política de cookies.

×