menú
Àrea personal

×Àrea personal

Número de colegiat/ada o usuari ICAB / DNI / Email
×
Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona
cercador de professionals
Empresa | Gestió despatxos | Mercantil | Conferència | Curs | cAmpus

Programa de Desenvolupament per a Directives. Dones en Consell d'Administració 2021 ON-LINE

Formació Especialitzada ICAB

Direcció:

  • Mª Eugènia Gay, Degana de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona i vicepresidenta del Consejo General de la Abogacía Española

Coordinació:

  • Yvonne Pavia i Cristina Vallejo, Diputades de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona

Comitè científic:

  • Susana Cano. Advocada i Chief Compliance Officer de GRUPO ROMEU
  • Paula Fernández-Ochoa. Sòcia de + MoreThanLaw i VivircorRiendo. Especialista en entorns d'alta competició.
  • Natàlia Martí. Advocada i Sòcia Departament Mercantil Roca Junyent.
  • Eugenia Navarro. Enginyer Químic i consultora d'estratègia i màrqueting jurídic.
  • Jaime Ozores. Managing Partner. Odgers Berndtson.

Professorat:

•    Ignacio Algás. Sòci Director BDO
•    José Luis Ayllón Manso, LLYC Director de l'àrea context polític. 
•    Carlos Balmisa Garcia-Serrano, Comissió Nacional de Mercats i Competència. 
•    Susana Cano Olmos. Advocada i Chief Compliance Officer de GRUPO ROMEU 
•    Gemma Calvet i Barot. Directora de l'Agència de Transparència de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. 
•    Josep M. Cervera Casanovas. Consultor internacional i professor associat a la càtedra d’anàlisi econòmic de la UB
•    Cani Fernandez Vicien. Sòcia de Cuatrecasas i Sòcia en Competència i pràctica de Dret de la UE.
•    Paula Fernández-Ochoa. Sòcia de + MoreThanLaw i VivircorRiendo. Especialista en entorns d'alta competició.
•    Silvia Forés Sabater. Directora Recursos Humans Baker.
•    Susana Gallardo Torrededia. Consellera de Goodgrower i del consell familiar.
•    Antonio Garrigues Walker. Jurista i President d'Honor del despatx Garrigues.
•    Carlos Grau Lara. Director general de la Mobile World Capital Barcelona
•    Belén Marrón Reigosa. Directora corporativa de RSC i Fundación Quirónsalud
•    Natàlia Martí Picó. Abogada i Socia Departament Mercantil Roca Junyent.
•    Victor Mercedes Martín. Advocat i Sòci Baker. 
•    Eugenia Navarro Segura. Enginyera Química i consultora d'estratègia i màrqueting jurídic.
•    Jaime Ozores. Managing Partner. Odgers Berndtson
•    Isabela Pérez Nivela. Secretaria General del Consell de Coca Cola Iberian Partners.
•    Miquel Roca Junyent. President d'Honor de Roca Junyent, conseller d'ACS, Conseller d'Endesa, Secretari del Consejo de Banc Sabadall, Abertis i Agbar.
•    Marieta del Rivero. Membre assessor de la Mutualitat de l'Advocacía.
•    Arancha Ruiz. Headhunter.
•    María Segimon de Manzanos. Advocada. Consellera d'empreses i Diputada de la Junta de Govern de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Madrid. 
•    Jose Manuel Silva Alcalde. Advocat i periodista
•    Ewa Widlak. Consultora d'igualtat de gènere a empreses i institucions, experta en comunicació estratègica. 


OBJECTIUS:

Formació adreçada a advocades que vulguin formar part d'un Consell d'Administració amb èxit.
Si acudim a les xifres actuals de presència de les dones en càrrecs directius no complim els objectius de la UE que fa al 30% de presència en el 2020.
En companyies liderades per dones, la diversitat del consell és més gran. Quan una dona ocupa el càrrec de presidenta del consell o de CEO de la companyia, el nombre de dones en el consell d'administració augmenta, amb una diferència al voltant d'un 10% respecte a les companyies liderades per homes.
Si treballem en el camí del lideratge femení, amb la deguda formació, és possible augmentar aquest%.


COMPETÈNCIES

• Sensibilitat intercultural.
• Internacionalitat.
• Coneixement de mercat i marques.
• Indústries.
• Finances.
• Recursos humans.
• Gestió del risc.
• Lideratge.
• Diversitat: orígens, cultures i idiosincràsia.
• Col·laboració: És essencial per arribar a acords per la via del consens i per poder integrar-se efectivament en una estructura de comitès.
• Orientació a resultats: Es manifesta en la capacitat de treballar amb informació complexa, transformar-la en rellevant i traduir-la després a un llenguatge comú pràctic, que serveixi per a la presa de decisió efectiva; i l'orientació estratègica, entesa com la capacitat d'anticipar i adaptar-se als riscos i a les oportunitats de negoci.
• Posseir bones maneres, empatia i bona química humana per facilitar l'escolta i el desig de participar en decisions constructives, igual que també ha de tenir respecte pels altres.
• Experiència rellevant i saber prendre decisions.
• Compromís per a l'empresa i el seu futur.
• Clara dimensió ètica, maduresa i responsabilitat.
• Integritat. És a dir, ser coherent en el dir i obrar.
• Coneixement de les responsabilitats i obligacions de l'exercici del càrrec de Conseller.
• Coneixement de les estructures de govern i gestió de la Societat.
• Capacitat d'exposició clara i constructiva de les opinions
• Benestar, equilibri personal i professional


PROGRAMA:

BLOC MARCA PERSONAL 
Fes la teva millor marca!
- Contextualització en l'actual mercat laboral: Per què és imprescindible descobrir el teu talent i gestionar la teva marca personal?
- Conceptes: Marca Personal, Talent, Competències i Valors
- Per a què serveix?
- Role Play "6 barrets per pensar"

Descobreix el teu talent i gestiona la teva marca personal
Com es gestiona la Marca Personal? Procés: Personal Branding
1ª Fase: Autoconeixement
- En què consisteix?
- Exercici: Test
- Exercici: DAFO
- Competències i valors més demandats: "La Candidata Perfecta"


BLOC JURÍDIC LEGAL
Instàncies de gestió de l'empresa
La Junta General.
Òrgans d'administració / consell d'administració.
Composició i organització de el Consell d'Administració i els seus òrgans delegats.
- Comissions.
- President.
- Conseller Delegat.
- Director General.
Part teòrica i pràctica: Cas d'èxit: Primera dona en Consell d'Administració de Companyia cotitzada.

El Bon Govern Corporatiu:
- Què entenem per govern corporatiu? i ¿per direcció general?
- Transparència i bon govern.

Màster class bon govern corporatiu: casos d'èxit.

Un Consell responsable
- El Bon Govern Corporatiu i el Consell d'Administració.
- Deures exigibles als consellers.
- Drets dels consellers.
- Accions de responsabilitat contra els consellers.
- Règim de responsabilitat dels consellers.
- Mesures per evitar incórrer en responsabilitat.

La responsabilitat penal de la persona jurídica.
La importància del Corporate Compliance.

Composició qualitativa de Consell
- El Bon Govern Corporatiu i la Composició del Consell d'Administració.
- Nomenament de Consellers.
- Composició del Consell.
- Classes de consellers.
- Principis de Bon Govern Corporatiu per a empreses no cotitzades.

Taller pràctic, sobre presa de decisions i Tècniques de Negociació en empreses familiars.

Dones en Consells d'Administració.
- Aportació de les conselleres al Consell d'Administració.
- Enfocament i importància de la Llei d'Igualtat en els consells d'Administració.
- Anàlisi de la nova Directiva Reding.

Bon govern corporatiu: Clau per a l'estratègia de creixement empresarial.

Avaluació del Consell.
- ¿Per què avaluar al consell?
- Transparència
- Què s'avalua?
- Quin abast té?
- Com es fa?
- Quan es porta a terme l'avaluació dels Consells?


BLOC MARCA PERSONAL. DESENVOLUPAMENT
Dissenya la teva estratègia i Pla d'Acció
- 2a Fase: Estratègia
- El nou lideratge després de la crisi del coronavirus
- Què és un Headhunter?
- Tendències de Futur
- Conselleres: perfils i salaris

Exemples de marca personal que funcionen i en què es distingeixen de les que no.
Debat: ¿postureo o autenticitat?

Com prioritzar les accions que construeixen de marca personal
Debat: Com neutralitzar els 5 frens interns


BLOC FINANCER
Estats financers
- Responsabilitat dels consellers
- Elements clau d'un estat financer on és el risc?
- Quines preguntes cal fer al management?

Comissió d'auditoria
- Funcions de la comissió d'auditoria
- Els informes d'auditoria i la relació amb els auditors externs
- Fets rellevants
- Quines preguntes cal fer al management?

Operacions estratègiques de la companyia
- Mètodes de valoració d'empreses
- Criteris de valoració d'operacions estratègiques, què tenir en compte des d'un punt financer (M & A, desinversió, aliança d'empreses o desinversió)
- Quines preguntes cal fer al management?


TRANSFORMACIÓ DIGITAL
Transformació digital i innovació oberta
Cas de Corporate Venturing: Wayra

ESTRATÈGIA I MÀRQUETING


IGUALTAT DE GÈNERE


COMUNICACIÓ

Com comunicar i optimitzar els seus perfils

Consellera en empresa familiar.


TALLER PRÀCTIC
El Consell d'Administració i el paper de Conseller. Diferents etapes.


FORMACIÓ DE PORTAVEUS
 

TALLER DE DESENVOLUPAMENT DE COMPETÈNCIES
Converses Difícils i Influència per Directives i Dones en Consells d'Administració.


BLOC MARCA PERSONAL. 
Gestiona la teva visibilitat
- 3ª Fase: Visibilitat on i off-line
- Storytelling: el poder de les històries per generar engagement
- Optimització de Xarxes Socials. Casos d'èxit. Best & Worst Practices
- Transformació Digital personal i empresarial
- El mercat internacional

Converteix-te en una persona Influent
- Comunica presencialment amb èxit
- Role Play d'entrevistes: entrevistes per competències i entrevistes en valors.


ROLE PLAY
Convocatòria i desenvolupament del consell d'administració:
Claus per a l'èxit del Consell

 

* Per tal d’obtenir el Diploma de la Formació ICAB és necessari el 80% d’assistència a les sessions per videoconferència.

El programa, dates, i professorat està subjecte a possibles canvis. L’ICAB es reserva el dret de cancel·lar el programa si considera que no es compleixen amb els requisits necessaris per a l’èxit del mateix.
 
Cancel·lació: En cas d'anul·lacions, es tindrà dret al reembors del total satisfet sempre que se sol·liciti per escrit amb una antelació de 15 dies naturals abans del començament del curs.
Les cancel·lacions realitzades una vegada iniciat no tindran dret a cap devolució.
 

Tràmits Inscripció:
- Indicar-nos les dades que desitgeu constin a la factura (una vegada emesa no es podrà modificar).
- Enviar-nos un breu currículum vitae
- Abonament de l'import al número de compte de l’ICAB: IBAN:ES30-3183-0803-1620-0007-4928 (ARQUIA) o per telèfon al 93 496 18 80 i 93 601 12 12 (amb targeta de crèdit o de dèbit).
* Preguem ens envieu el comprovant de la transferencia al e.mail masters@icab.cat.

-  Possibilitat de pagament en dues quotes, gener i març, per domiciliació bancària al número de compte que ens indiqueu.

Preus

DescripcióImport
Col·legiats/des ICAB col·legiats/des mes de 10 anys 500,00€
DescripcióImport
No Col·legiats/des ICAB 800,00€
Programa Desenvolupament per Directives. Dones en Consell d'Administració 2021 ON-LINE
Empresa | Gestió despatxos | Mercantil | Conferència | Curs | cAmpus

Programa de Desenvolupament per a Directives. Dones en Consell d'Administració 2021 ON-LINE

Inscriu-te

Informació general

  • 19/01/2021 - 13/05/2021
  • Dimarts i dijous de 14 a 16 hores
  • Gratuït

Comparteix

També et pot interessar

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació, així com cookies de complement de xarxes socials.

Pot canviar la configuració o obtenir més informació aquí.

  • Configurar
  • Acceptar
×