Número de colegiat/ada o usuari ICAB / DNI / Email

Presentació i funcions/ Vídeo institucional

Coneix l'ICAB

Presentació i funcions del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona

L'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (en endavant, ICAB) és una Corporació de Dret Públic de caràcter professional, fundada el 17 de gener de 1833, amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat per al compliment de les seves finalitats públiques i privades, d’acord amb la normativa professional i col·legial.

La seva missió pot resumir-se en garantir el correcte exercici de l’advocacia, assegurant els drets de la ciutadania i oferint solucions d’alt valor per als seus col·legiats i col·legiades.

Més a prop de l'advocat/da, més a prop dels ciutadania

El Col·legi  posa al servei de les persones col·legiades tot un seguit d'eines, com la pàgina web (www.icab.cat), el correu electrònic, el certificat digital ACA, entre d'altres, per tal que des d'Internet i des del despatx es puguin realitzar  tràmits i consultes jurídiques on-line i facilitar així l'exercici professional de l'advocacia.

Funcions

En l'exercici de la seva finalitat pública, l'ICAB actua per delegació de l'Administració, duent a terme funcions que defineixen la seva configuració com a Corporació de Dret Públic i, en aquest sentit, ha de garantir la regulació dels serveis de Torn d'Ofici i d'Assistència al Detingut, el control del compliment de les normes deontològiques per part dels advocats, i l'ordenament de l'activitat professional d'advocat.

La Corporació ha de defensar els interessos de les persones col·legiades i de la seva professió. Per aquest motiu, posa a la seva disposició serveis, formació, una de les biblioteques jurídiques més importants d'Europa, noves tecnologies i el treball de tot un seguit de departaments i comissions delegades de la Junta de Govern.

Atenció a la ciutadania, per defensar els seus drets i llibertats

L'ICAB, com a Corporació de Dret Públic, garanteix a la ciutadania el dret de defensa del ciutadà o ciutadana mitjançant el Torn d'Ofici i Assistència al detingut. Aquesta tasca es complementa amb la gestió administrativa realitzada per l'Assistència Jurídica Gratuïta (SERTRA) i el Servei d'Orientació Jurídica (SOJ), que de forma gratuïta dóna un assessorament jurídic inicial a la ciutadania en informar-la sobre els seus drets i les possibles solucions al cas plantejat.

Compromesos amb  la millora continuada d’aquest servei, fonamental per la societat,  l’ICAB ha decidit implantar un sistema de gestió de qualitat, segons la norma internacional UNE-EN-ISO 9001, amb l’objecte de garantir la Qualitat i  aconseguir una millora contínua en la gestió dels Serveis d’Orientació Jurídica, Tramitació de Justícia Gratuïta i Torn d’Ofici i Assistència al Detingut que es presten des del nostre Col·legi, compromís que es recull en la política de qualitat.

A través del Centre d’ADR, l’ ICAB informa a la ciutadania sobre què és la mediació -alternativa als tribunals per resoldre conflictes- i els seus avantatges.

Vídeo institucional Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona - VERSIÓ EN CATALÀ a Vimeo.

Pot canviar la configuració o obtenir més informació aquí.

• Configurar
  • Acceptar