Departament Internacional

Vols internacionalitzar el teu despatx i no saps per on començar? Apunta't a les sessions on-line de LAWYEREX per adquirir coneixements bàsics d’altres ordenaments jurídics de la mà d’experts nacionals

No perdis l’oportunitat de fer networking des de casa! Ja està obert el termini per participar en el Projecte LAWYEREX on-line. La data límit de recepció de candidatures per a participar a les sessions on-line finalitza el dia 9 de setembre de 2021.

Tue Sep 07 10:00:00 CEST 2021

La iniciativa LAWYEREX forma part del projecte europeu “Intercanvi Multilateral d’Advocats 2 (LAWYEREX)”. Aquest permet a advocats i advocades submergir-se en els sistemes legals d’altres Estats membres de la UE, crear o consolidar la seva xarxa internacional de contactes i millorar les seves habilitats lingüístiques i jurídiques.

La situació epidemiològica ha fet repensar el projecte, que continuarà en format on-line. Cada Estat membre del projecte (França, Grècia, República Txeca, Polònia, Eslovàquia, Espanya, Itàlia, Xipre i Romania) impartirà una sessió on-line sobre el seu ordenament jurídic, estructura i procediments judicials. Les sessions seran impartides per professionals del dret de cada Estat i els participants interactuaran entre ells a través de casos pràctics.

És una molt bona oportunitat per ampliar coneixements sobre altres sistemes jurídics i fer networking amb advocats i advocades d’arreu d’Europa.

Després de l’èxit de Polònia i Xipre, s’ha obert la convocatòria per assistir a una de les següents sessions on-line:

• LAWYEREX República Txeca – Sessió on-line 16 de setembre de 2021 (5 places)
  • LAWYEREX Grècia – Sessió on-line 7 d’octubre de 2021 (5 places)
  • LAWYEREX França – Sessió on-line 14 d’octubre de 2021 (5 places)
  • LAWYEREX Eslovàquia – Sessió on-line 5 de novembre de 2021 (5 places)

Aquesta convocatòria està dirigida a persones col·legiades a l’ICAB amb coneixement alt d'anglès que presentin les seves candidatures fins el 9 de setembre de 2021 a través del correu electrònic formaciointernacional@icab.cat.

A continuació publiquem un missatge de l’European Lawyers Foundation dirigit als participants del programa LAWYEREX:

“During these difficult times, health comes naturally first and our policy is always to prioritise the health and safety of our participants, host institutions and members of staff in partner organisations. Given that the containment of the virus in Europe is far from over and that LAWYEREX exchanges have been suspended for more than one year now, the project consortium decided to resume the project activities in an online format, until the health situation allows the safe return to physical exchanges. There will be 9 online sessions in total, one for each EU Member State participating in our project (France, Italy, Greece, Cyprus, Slovakia, Czech Republic, Romania, Spain and Poland) where national experts will make an introduction to the legal system and interact with participants through case-studies. Please be reassured that as soon as the physical exchanges are possible, we will do our best for an immediate transition to the physical format, which is the natural and ideal format to fulfil our project’s objectives. Of course, your participation in the online sessions will not disqualify you from any future participation in the physical exchanges within the framework of LAWYEREX or future editions of the project”.