Comissió de Cultura / Formació | Departament Internacional ICAB

El CGAE ofereix formació en Drets Fonamentals de la Carta de la UE

El “Consejo General de la Abogacía Española” posa a disposició de professionals del Dret que treballin al sistema judicial dels Estats membres de la Unió Europea (UE) un mòdul de formació sobre protecció de Drets Fonamentals a la UE. Aquesta formació s’emmarca al projecte de la UE “DataProtFundRights”.

Tue Jul 19 08:00:00 CEST 2022

El mòdul introductori, que s'impartirà en línia, s'ofereix tant a l'advocacia (no cal estar col·legiat/da com a exercent), com a membres de la judicatura i la fiscalia.

Contingut

Els “drets fonamentals” estan recollits a la Carta de Drets Fonamentals de la UE, jurídicament vinculant des de l'entrada en vigor del Tractat de Lisboa el desembre de 2009. Aquest instrument de legislació de la UE protegeix i promou els drets i les llibertats de les persones a la llum dels canvis en la societat, el progrés social i els avenços científics i tecnològics.

D’aquesta manera, els Estats membres tenen el deure i la responsabilitat de garantir el respecte dels drets fonamentals quan actuen a l'àmbit del Dret de la UE. Això és exigible als seus operadors jurídics quan administren procediments civils i penals, especialment en l'aplicació dels instruments de cooperació judicial de la Unió.

Enviament de candidatures

El mòdul consta d'un vídeo de 30 minuts de presentació i 3 presentacions de Power Point de 30 diapositives amb explicacions enregistrades, casos pràctics i tasques relacionades, així com una prova final.

Ara s'obre el termini per seleccionar candidats. Es requereix:

• enviar una sol·licitud al correu fundacion@fundacionabogacia.org
  • indicar a l'assumpte “DataProtFund: Mòdul 1 Drets Fonamentals, Cognom, Cognom, Nom
  • adjuntar un CV i l'interès pel tema en qüestió
  • tenir un nivell danglès de B1
  • Es valoraran les candidatures i se'ls facilitarà en enllaç per inscriure's

Els candidats/es seleccionats/des per al mòdul introductori podran optar a dos seminaris avançats sobre la mateixa temàtica, que tindran lloc a Luxemburg els dies 25 i 26 d'octubre del 2022, i a Madrid els dies 28 de febrer i 1 de març del 2023.

Més informació sobre el projecte “DataProtFundRights”

Aquesta formació s'emmarca en el projecte d'UE “DataProtFundRights” que té com a objectiu formar sobre els drets fonamentals continguts a la Carta de Drets Fonamentals de la UE, la protecció de dades i el dret de la privadesa. En particular, les formacions abordaran els drets que es consideren més rellevants tant per als procediments nacionals civils i penals com per als que comporten cooperació transfronterera.

Coordinat per l'European Institute of Legal Administration (EIPA), el CGAE col·labora en aquest projecte amb l'Escola Nacional de la Magistratura i la Fiscalia de Polònia (KSSIP, Krajowa Szkola Sadownictwa I Prokuratury), l'Administració Judicial Nacional de Lituània (NCA, Nacionaline Teismu Administracija) i el Consell Superior de l'Advocacia de Polònia (NRA, Naczelna Rada Adwokacka). És un projecte cofinançat per la Comissió Europea.