Secretaria Tècnica cAmpus ICAB / Màsters Formació | Secció de Dret del Consum

INSCRIPCIONS OBERTES! Títol d’Expert en Consum i Mediació ICAB-UB. PROPERAMENT!

Els conflictes de consum estan en un moment de clar augment i fan falta professionals que sàpiguen encarar-los i solucionar-los. És per això que la Universitat de Barcelona i l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) presenten aquest Títol d’Expert en Consum i Mediació, amb titulació oficial de la UB. Aquesta proposta formativa -pionera a l'Estat-, es desenvoluparà en format blended

Mon Jan 08 16:00:00 CET 2024

INSCRIPCIONS PROPERAMENT

El Títol d'Expert en Consum i Mediació pretén oferir una solució per a la formació dels professionals en Dret de Consum i posar de manifest com les relacions de consum estan generant en els últims anys una elevada conflictivitat, un fet que fa necessari que la seva regulació prengui cada dia mes rellevància.

El programa del curs preveu tres grans blocs de contingut: un dedicat a la protecció del consumidor (marc legal i eines); altre centrat en els consumidors i els usuaris de serveis; i un darrer per analitzar la resolució dels conflictes de consum.

Així, els problemes de les clàusules sòl, l'IRPH, el venciment anticipat o la hipoteca multidivisa porten problemes importants en relació a la pèrdua de l’habitatge. També, les irregularitats en la comercialització dels productes bancaris estan generant una alta bossa d’aquesta conflictivitat.

A aquests temes s’afegeixen els problemes de petit contingut econòmic, però vitals per a les economies domèstiques, que la ciutadania té en relació a les companyies de subministrament (telecomunicacions, energia…) i que motiven una allau de reclamacions, sovint vinculades a males pràctiques.

A més, el curs vol abastar igualment  la mediació i la resolució alternativa de conflictes de consum, vies que tenen un lloc clar en els conflictes de consum, sota l’impuls de la Unió Europea.