Normativa | Comissió Normativa | Novetats Jurídiques / Jurisprudència

Reial Decret Llei 25/2021, de 8 de novembre, de mesures en matèria de Seguretat Social i altres mesures fiscals de suport social

Publicat en el BOE del 9/11/2021. Entrada en vigor: 09/11/2021. Es concedeix un crèdit extraordinari per import de 5.012.000.000 € per equilibrar l’impacte en els comptes de la Seguretat Social derivat de la COVID-19. Aquest crèdit extraordinari es finançarà amb càrrec a deute públic.

Fri Nov 19 08:52:00 CET 2021

S'estableix que en l'exercici de 2021 les ampliacions de crèdits que puguin ser necessàries al pressupost de l'INSS i de l'Institut Social de la Marina per atendre les despeses derivades de pensions contributives, prestacions d'incapacitat temporal, naixement i cura de menor, corresponsabilitat en la cura del lactant, riscos durant l'embaràs i la lactància natural, cura de menors afectats per càncer o una altra malaltia greu, així com les prestacions de pagament únic, sempre que es trobin legalment o reglamentàriament establertes i sigui obligatori i no graciable el pagament per part de la Seguretat Social i la seva quantia estigui objectivament determinada, es poden finançar amb la previsió de majors ingressos sobre els establerts al pressupost inicial de l'exercici.

Així mateix, en l'exercici de 2021 les ampliacions de crèdits que puguin ser necessàries en el pressupost del Servei Públic d'Ocupació Estatal per atendre les despeses derivades de les prestacions per desocupació, sempre que es trobin legalment o reglamentàriament establertes i sigui obligatori i no graciable. Pagament per part del Servei Públic d’ocupació Estatal i la seva quantia estigui objectivament determinada, podran finançar-se amb la previsió de majors ingressos sobre els establerts en el pressupost inicial de l’exercici en quota de desocupació.

D'altra banda, s'eximeix de tributació a l'IRPF i a l'impost sobre societats dels ajuts públics per destrucció d'elements patrimonials a conseqüència de l'erupció del volcà de Cimera Vella a l'illa de la Palma.

A més, es modifica l'article 34.1 de la Llei 10/2014, del 26 de juny, d'ordenació, supervisió i solvència d'entitats de crèdit.

[LLEIS APROVADES. CORTS GENERALS]