Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Observatori-insolvencia-personal | Notes de Premsa

RODA DE PREMSA: Neix l’Aliança, una iniciativa de col·legis professionals i agents socials, per impulsar el mecanisme de la Segona Oportunitat

L’acte de presentació de l’Aliança tindrà lloc el proper dijous, 15 d’abril, a la seu del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona. Els mitjans gràfics podran assistir presencialment a les 10.45h a la roda de premsa prèvia acreditació. La resta de mitjans podran seguir-la de forma telemàtica

Mon Apr 12 17:10:37 CEST 2021

Barcelona, 12 d’abril de 2021. El proper dijous, 15 d’abril, a les 10.45h, tindrà lloc a la seu del Col·legi de l’advocacia de Barcelona l’acte de presentació de l’Aliança. Es tracta d’una iniciativa impulsada per Col·legis professionals i agents socials -que pel seu àmbit d’actuació són coneixedores de situacions de sobreendeutament- amb l’objectiu de treballar conjuntament en la divulgació del mecanisme de la segona oportunitat, incorporar la Segona Oportunitat dins la cultura econòmica i social catalana i donar empara a les accions de coordinació entre els diferents actors.

L’acte de presentació comptarà amb la participació de la degana del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona  i presidenta del Consell de l'Advocacia Catalana, Mª Eugènia Gay, el president del Col·legi de Censors Jurats de Comptes; Antoni Gómez; la presidenta del Col·legi d'Educadores i Educadors; Maria Rosa Monreal; el degà del Col·legi de Psicologia de Catalunya, Guillermo Mattioli; el president de Càritas Catalunya, Francesc Roig; el president de la  Confederació d’Associacions Veïnals de Catalunya (CONFAVC), Jordi Giró; el president de l’Observatori DESC (Drets econòmics, socials i culturals), Marco Aparicio; el president de PIMEC; Antonio Cañete, el president de la Fundació PIMEC, Josep González; el president de CECOT, Antoni Abad, la presidenta de la taula del Tercer Sector Social de Catalunya, Francina Alsina; el president del Consell de Cambres de Catalunya, Jaume Fàbrega; per part del Fòrum de Síndics i Defensors Locals de Catalunya, la síndica municipal de Terrassa, Isabel Marqués, i representants del Col·legi d'Economistes de Catalunya, el Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya, i el Col·legi de Periodistes. També hi assistiran el  secretari de la Junta de Govern de l’ICAB, Jesús Sánchez i Martí Batllori, advocat i responsable del Grup de Treball sobre la Segona Oportunitat.

Durant l’acte, a més d’explicar els objectius i les entitats que formen part de l’Aliança, s’exposarà en què consisteix el mecanisme de segona oportunitat, es facilitaran dades sobre l’ús d’aquest mecanisme durant l’any 2020 i també es comptarà amb la participació de dos testimonis que han fet ús del mecanisme de segona oportunitat per tal de mostrar com la viabilitat i eficàcia d’aquesta via per resoldre problemes d’endeutament i com això els ha permès «recuperar la vida».

Els mitjans que vulgueu seguir aquest acte haureu d’enviar un correu electrònic indicant, nom, cognoms, mitjà i telefon de contacte a comunicacio@icab.cat