Normativa | Comissió Normativa | Novetats Jurídiques / Jurisprudència

REIAL DECRET-LLEI 6/2021, de 20 d'abril, pel qual s'adopten mesures complementàries de suport a empreses i autònoms afectats per la pandèmia de COVID-19

BOE del 21 d'abril de 2021.

Mon May 17 09:57:00 CEST 2021

S'aprova un procediment excepcional i temporal, durant els exercicis 2021 i 2022, per a la concessió per les delegacions d'Economia i Hisenda d'ajornaments i / o fraccionaments de pagament de deutes de naturalesa pública, no tributaris ni duaneres, derivades del reintegrament i / o reemborsament d'ajudes o de préstecs concedits per l'Administració General de l'Estat, amb dispensa de garantia.

La disposició es justifica per proporcionar a les delegacions d'Economia i Hisenda la documentació que els aporti elements de judici per analitzar el caràcter transitori de les dificultats economicofinanceres de les empreses i la seva futura viabilitat, fonamentalment, amb l'aportació pel sol·licitant d'un pla de viabilitat o de negocis, verificat per un auditor inscrit en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes. En aquests casos, les delegacions podran concedir un període de carència total per al pagament del deute de fins a dos anys de durada des de la data del seu venciment, i un fraccionament posterior del deute de fins a dos anys.

A més, es modifica el Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, que concretava les ajudes en el reforç de la solvència de les empreses en els sectors que mantenen una major afectació en termes d'activitat i ocupació. Es justifica aquesta modificació pel fet que en algunes regions hi pot haver sectors que s'hagin vist particularment afectats sense que a nivell nacional superin els llindars fixats en la definició de criteris objectius establerts en el Reial decret llei 5/2021, de 12 de març. Per això, s'habilita a les comunitats autònomes i ciutats de Ceuta i Melilla de manera que puguin tenir cert marge de flexibilitat perquè, sempre dins de l'assignació total establerta per a cadascuna d'elles, puguin afegir a la llista de sectors elegibles per rebre ajudes amb càrrec a la Línia COVID que estableix l'annex I de l'esmentat Reial Decret Llei altres sectors addicionals que s'hagin vist particularment afectats en l'àmbit del seu territori.

Igualment, de manera excepcional les comunitats autònomes i ciutats de Ceuta i Melilla poden atorgar ajuts a empreses viables que el 2019 hagin tingut un resultat negatiu en la declaració de l'impost sobre la renda de les persones físiques o hagi resultat negativa la base imposable de l'Impost sobre Societats o de l'Impost de la renda de no residents com a conseqüència de circumstàncies excepcionals.

[LLEIS APROVADES. CORTS GENERALS]