Normativa | Comissió Normativa | Novetats Jurídiques / Jurisprudència

Proposició de llei per millorar la protecció social i laboral de les persones a qui els hagués estat diagnosticada una malaltia greu o carcinoma

Aquesta iniciativa ha estat presa en consideració i es troba en tràmit parlamentari.

Mon Oct 17 10:43:00 CEST 2022

Aquesta iniciativa legislativa reconeix el dret a la feina a distància i a la reducció de la jornada de treball a aquelles persones que, afectades per una malaltia greu o carcinoma, hagin rebut l'alta mèdica de la situació d'incapacitat temporal o la incapacitat permanent. També s'incrementen de dos a quatre anys la reserva de lloc de treball per a aquells ciutadans a qui els hagués estat reconeguda la incapacitat permanent total per a la professió habitual, absoluta per a tota feina o gran invalidesa, quan la seva situació mèdica pugui ser objecte de millora .

També reconeix aquests drets al personal al servei de les administracions públiques.

D’altra banda habilita el Govern d'Espanya a elaborar, mitjançant Reial decret, el llistat de malalties greus que possibilitaran a la ciutadania tenir dret a reduir la jornada i el treball a distància a les persones que siguin donades d'alta després d'haver-li estat concedida una pròrroga extraordinària de la situació d'incapacitat temporal o incapacitat permanent.

A més, insta el Govern d'Espanya a reformar la composició d'equip de valoració d'incapacitats i li encomana a desenvolupar una eina per millorar la publicació de les dades de la incapacitat temporal, el seu impacte i repercussió en la salut laboral.

També insta el Govern espanyol a l'actualització de la guia de valoració d'incapacitat laboral temporal per a metges d'atenció primària.

La iniciativa preveu el desenvolupament d'un acord entre l'Estat i les comunitats autònomes per adaptar els itineraris formatius de les persones afectades per una malaltia greu o carcinoma que estiguin en situació d'atur a les seves limitacions i necessitats.

Finalment, s’habilita el Govern d'Espanya a dissenyar un procediment per agilitzar el procediment per reconèixer l'accés a l'Ingrés Mínim Vital de les persones afectades per una malaltia greu i incurable.

[INICIATIVES LEGISLATIVES. CORTS GENERALS]