Normativa | Comissió Normativa | Novetats Jurídiques / Jurisprudència

Proposició de Llei Orgànica de modificació de la Llei Orgànica 5/1995, de 22 de maig, del Tribunal de Jurat i de la Llei d'enjudiciament criminal, promulgada pel Reial Decret de 14 de setembre de 1882

Butlletí Oficial de les Corts Generals - Senat 19/11/20

Mon Oct 18 08:45:00 CEST 2021

Aquesta proposició ha estat presentada per Grup parlamentari Popular en el Senat. Ha estat presa en consideració i es tramita al Congrés dels Diputats.

Es proposa eliminar el delicte de violació de domicili del catàleg de supòsits susceptibles de ser enjudiciats per un jurat popular i, així mateix, que el delicte de violació de domicili sigui instruït i jutjat a través del procediment ràpid.

La proposició es justifica en el fet que el delicte de violació de domicili revesteix tots els caràcters per poder ser tramitat com a judici ràpid, ja que l'inici del procediment, en la major part de les ocasions, és una denúncia de l'habitant plasmada en un atestat policial, la instrucció serà senzilla i la pena entra dins dels límits del procediment de judici ràpid regulat dins dels límits dels articles 795 i 801 de la LECRIM. Si hi ha acord amb la petició fiscal, el jutge de guàrdia ha de dictar sentència en l'acte, i si no hi ha conformitat, se celebrarà un judici davant el Jutjat penal en un termini mitjà d'una setmana.

[INICIATIVES LEGISLATIVES. CORTS GENERALS]