Postgraus | Formació ICAB

Postgrau ICAB en Dret Diplomàtic i Consular en format on-line. Nova edició properament!

L’Àrea de Formació de l’Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) organitza el Postgrau en Dret Diplomàtic i Consular en format on-line.

Tue May 16 08:00:00 CEST 2023

Aquest programa formatiu pretén aproximar a l'advocacia a les relacions internacionals, aprofundint en l'activitat diplomàtica i consular, abordant una amplitud de matèries en un món canviant.

Les fonts del Dret Diplomàtic i consular; la política exterior; les funcions i forma de la diplomàcia (bilateralitat, multilateralitat i diplomàcia directa); la justificació i abast de la immunitat diplomàtica; les relacions exteriors de la Unió Europea; els actors (caps d'Estat, de Govern i ministres d'Afers Exteriors; l'assessoria jurídica internacional dels Estats o la missió diplomàtica són alguns dels temes previstos en el programa.

També s’abordaran les missions especials; els consolats, les seves funcions i la seva activitat; el tractament legislatiu dels privilegis i immunitats en el Dret intern; la diplomàcia en l'òptica del Dret Administratiu; les funcions consultars espanyoles en el Dret Internacional privat; la justícia en les relacions bilaterals; la participació de la dona en la funció diplomàtica i la protecció diplomàtica.

Així mateix, el programa aprofundirà en la pràctica diplomàtica davant incidents; la tutela penal de persones internacionalment protegides; el protocol diplomàtic; la Commonwealth i l'escenari diplomàtic i el Dret Diplomàtic.

La docència del Postgrau en Dret Diplomàtic i Consular de l’ICAB serà impartida per diplomàtics de carrera, professors universitaris, professionals de la Magistratura, cònsols honoraris i advocats experts en la matèria.

La direcció acadèmica va a càrrec de l'expert Jorge Luis Collantes

E-mail: postgraus@icab.cat