Normativa | Comissió de Cultura / Formació | Comissió Normativa | Formació ICAB | Novetats Jurídiques / Jurisprudència

Convocada la segona prova d'avaluació d'aptitud professional per a l'exercici de la professió de l'Advocacia per a l'any 2022. Procés i terminis per a la inscripció

El BOE ha publicat el dissabte 13 d'agost de 2022 l'Ordre PCM/791/2022, de 11 d'agost, per la qual es convoca segona prova d'avaluació d'aptitud professional per a l'exercici de la professió de l'Advocacia per a l'any 2022.

Sat Aug 13 10:54:00 CEST 2022

PROCÉS I TERMINIS PER A LA INSCRIPCIÓ A LA PROVA D'ACCÉS

El Consejo General de la Aboacía Española (CGAE) informa de les condicions de realització de l'examen. Així, indica que com en les convocatòries de 2020 i 2021, aquesta prova es realitzarà on-line a través de la plataforma de la UNED. Les persones aspirants podran accedir prèviament a la plataforma per familiaritzar-s'hi.

L'avaluació consistirà en una prova escrita objectiva de contingut teòric-pràctic amb contestacions o respostes múltiples, el contingut de les quals s'ajustarà a la normativa publicada al BOE en la data de publicació d'aquesta convocatòria, encara que no hagués entrat en vigor, i tindrà una durada de 3 hores. El contingut el fixa el Ministeri de Justícia i la seva finalitat és mesurar els coneixements teoricopràctics dels participants sobre l'exercici de la professió de l'Advocacia, així com el coneixement de les normes deontològiques i professionals.

La sol·licitud d'inscripció haurà de presentar-se de forma telemàtica a través de la seu electrònica del Ministeri de Justícia (https://sede.mjusticia.gob.es), utilitzant Cl@ve com a sistema didentificació electrònica per part dels aspirants.

El termini de presentació de sol·licituds d'inscripció a l'avaluació serà de quinze dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de l'Estat (la convocatòria es va publicar al BOE del 13 d'agost de 2022) .

La inscripció a la prova és gratuïta i podrà realitzar-se, a lliure elecció de laspirant, en castellà o en la llengua cooficial autonòmica.

Tota la informació sobre l'avaluació es publica al portal del Ministeri de Justícia en aquest enllaç.