Secretaria Tècnica cAmpus ICAB / Màsters Formació | Formació ICAB

Oberta la matrícula per al Màster en Dret de la Societat de la Informació ICAB (2021)

El pròxim 14 d’octubre de 2021 comença la nova edició del Màster en Dret de la Societat de la Informació de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB), en aquesta ocasió amb format blended. La proposta formativa té com a objectiu proporcionar els coneixements perquè els participants puguin donar resposta a múltiples disciplines legals del Dret Digital.

23/09/2021

La revolució que han imposat les Tecnologies de la Informació i de la Comunicació (TIC) i l'explosió d'Internet en els darrers 30 anys ha comportat que aquestes tecnologies siguin eines de caràcter insubstituïble per a qualsevol persona, ja sigui en la seva esfera laboral o professional o en la seva esfera més privada, i fins i tot íntima.

Aquest nou model social i econòmic, el model de la Societat de la Informació, pot comportar implicacions en els diferents marcs normatius que regulen la nostra societat, per la qual cosa el col·lectiu de l'advocacia ha de preparar a professionals especialitzats que permetin afrontar l'assessorament de caràcter preventiu als operadors en l'economia i la defensa dels drets i llibertats.

Una opció és cursar el Màster en Dret de la Societat de la Informació ICAB, el programa del qual consta de 12 mòduls:

1. Dret en l’Era Digital i els Drets Humans en el s. XXI
  2. Societat de la Informació: dret d’empresa i dels treballadors
  3. Comerç electrònic, Dret dels consumidors i reputació digital
  4. Actius intangibles: Propietat intel·lectual, propietat industrial, protecció de secrets comercials
  5. Protecció de dades: DPD
  6. Dret Penal Tecnològic, Legal Compliance i ODR
  7. Seguretat de la Informació
  8. Administració electrònica: dades obertes, reutilització de les dades, transparència i smart cities
  9. Innovació legal: blockchain, smart contracts, IoT, 5G, Chatbots i la Intel·ligència Artificial
  10. Ciència i Tecnologia: neurociència, biotecnologia, biobots, posthumanisme i transhumanisme
  11. Anàlisi de Legal Tech i la seva aplicació pràctica (taller pràctic)
  12. Pla de negoci digital: arquitectura d’una start-up tecnològica

El curs es desenvoluparà d’octubre de 2021 a juny de 2022 en format brended, amb sessions on-line i uns dies específics del programa, a partir del segon trimestre, en format presencial.

Per a més informació, contacteu amb el Departament de Formació o visiteu el següent enllaç: