Comissió de Cultura / Formació | Formació / Biblioteca | Secció de Dret Civil

Oberta la matrícula per al Curs de Dret de Successions ICAB 2021- Edició ON-LINE

La Secció de Dret Civil de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) obre les inscripcions per a la nova edició del Curs de Dret de Successions impartit en format ON-LINE, amb inici previst per al 10 de març de 2021.

18/02/2021

En aquesta formació s'examinaran àmpliament tots els aspectes que envolten el fenomen successori, així com els fonaments, límits i principis del Dret de Successions de Catalunya, amb especial referència a la seva aplicació.

El programa preveu aprofundir en temes com la llei de successió; la coexistència a Espanya de diversos ordenaments i legislacions civils i el Reglament UE 650/2021 (àmbit d'aplicació, competència d'autoritats, Dret aplicable ...).

També analitzarà els testaments, els codicils i memòries testamentàries, els aspectes formals i la ineficàcia dels negocis mortis causa; els problemes d'aplicació del Reglament europeu de successions; els títols successoris; la institució d'hereu; els fideïcomisos; les disposicions fiduciàries; els llegats i la quarta falcídia; els pactes successoris; la legítima; l'adquisició de l'herència o la successió intestada.

Així mateix, s'estudiaran els drets del cònjuge i de la parella estable supervivent; l'adquisició de l'herència; la successió intestada; les funcions del comptador-partidor; la tutela processal dels drets successoris; els deutes de l'herència o les voluntats digitals en temps de mort, entre altres temes.

La benvinguda i presentació del curs es realitzarà el dia 10 de març de l'2021. La formació serà impartida des del 10 de març fins al 21 de juliol de 2021.

Per a la difusió de les sessions d'aprenentatge del curs s'utilitzarà el programa ZOOM. Les classes tindran lloc els dilluns i dimecres de 18 a 20 hores. Els dies 19 i 21 d'abril, excepcionalment, el curs s'impartirà de 19 a 21 hores.

Per a una informació més detallada del programa i les inscripcions, consulteu el següent enllaç.

A l'apartat de formació trobareu tota la informació corresponent a l'oferta formativa que l'ICAB ofereix.