Grup de l'Advocacia Jove (GAJ Barcelona) | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: Tot a punt per al I Premi Extraordinari Futurs Advocats i Advocades de Barcelona

El premi és una iniciativa de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, el Grup de l’Advocacia Jove de Barcelona i Alter Mútua dels Advocats

Fri Dec 04 11:42:00 CET 2020

Quatre universitats de Barcelona participen en la primera edició del premi

Barcelona, 4/11/2020.- L’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), el Grup de l’Advocacia Jove de Barcelona (GAJ Barcelona), i Alter Mútua dels Advocats presenten la primera edició del Premi Extraordinari Futurs Advocats i Advocades de Barcelona.

Aquest premi vol recompensar l’esforç, la vocació i l’excel·lència dels i les estudiants de Dret en el seu camí per accedir a l’advocacia, tot donant a conèixer als estudiants del Màster d’Accés a l’Advocacia els serveis de les institucions vinculades a la professió, com són l’ICAB, el GAJ de Barcelona i Alter Mútua, com a mutualitat de previsió social dels advocats i advocades.

En aquesta primera edició han participat estudiants de la promoció 2018-2019 que han cursat el Màster d'Accés a l'Advocacia a les facultats de Dret de la Universitat de Barcelona, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat Abat Oliba i Esade.

Els premis inclouen els drets de col·legiació i un any de quotes a l’ICAB, l’alta com a mutualista a Alter Mútua i una dotació econòmica. S’atorgaran sis premis distribuïts en les categories següents:

• Quatre premis a l’estudiant amb el millor treball final de màster, en les especialitats de dret penal, civil-mercantil, laboral i administratiu.
  • Un premi a l’estudiant amb millor qualificació d’accés a la professió d’advocat (70% examen d’advocacia + 30% màster d’advocacia).
  • Un premi a la millor carrera acadèmica.

El jurat està format per Mª Eugènia Gay, degana de l’ICAB, Albert Jané, president del GAJ Barcelona, José-Fèlix Alonso-Cuevillas, president d’Alter Mútua, Alexander Salvador, vicepresident del GAJ Barcelona, i els presidents de les seccions de l’ICAB, Miguel Capuz, de Dret Penal, Miquel Serra, de Dret Civil, Lluís Esquerra, de Dret Mercantil, i Enrique García Echegoyen, de Dret Laboral.

Els finalistes i guanyadors dels premis s’anunciaran en un acte que tindrà lloc el dilluns 14 de desembre, que se celebrarà de forma telemàtica en compliment de les mesures sanitàries decretades arran de la COVID-19.

SOBRE L’IL·LUSTRE COL·LEGI DE L’ADVOCACIA DE BARCELONA (ICAB)
L’ICAB és una Corporació de Dret Públic de caràcter professional, la missió de la qual és garantir el correcte exercici de l’advocacia, assegurar els drets de la ciutadania i oferir solucions d’alt valor per als seus col·legiats i col·legiades. Entre aquests, cal destacar la formació, pilar essencial per al bon exercici de l’advocacia. Per això any rere any l’ICAB amplia l'oferta tant de la formació inicial, continuada com especialitzada amb la finalitat que tots els professionals de l’advocacia tinguin al seu abast els coneixements sobre les novetats legislatives i canvis jurisprudencials així com d’altres temes de rabiosa actualitzat. Les més de 315 activitats formatives que s’han impartit de gener a novembre de 2020 s’han fet a través de diferents formats: conferències, webinars, congressos -focalitzats en diferents matèries (Dret Laboral, Dret de la Circulació, Dret de Consum, Mercantil, Immobiliari, Arbitratge, Mediació, Torn D’Ofici, etc.-, així com màsters i el postgrau, el que ha permès oferir més de 6.500 hores de formació i consolidar el projecte de formació on-line.

SOBRE EL GRUP DE L’ADVOCACIA JOVE DE BARCELONA (GAJ)
El GAJ Barcelona es configura com una comissió de l'ICAB des de la qual es defensen els interessos i es fa ressò de la veu del col·legiat jove que comença la seva activitat professional. El seu objectiu és dignificar l'inici de la professió, vetllant per facilitar al col·legiat jove el camí que ha iniciat. Per fer-ho, el GAJ Barcelona defensa els interessos dels joves a través de les entitats corporatives professionals, tant davant de les administracions públiques com del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya

SOBRE ALTER MÚTUA
Alter Mútua dels Advocats és una mutualitat de previsió social sense ànim de lucre fundada l’any 1840. Té l’objectiu d’oferir solucions asseguradores específiques per als advocats i les advocades i les seves famílies. Així mateix, és una alternativa al Règim Especial dels Treballadors Autònoms (RETA) per al col·lectiu de l’advocacia que exerceix per compte propi. Alter Mútua es caracteritza per una gestió basada en el rigor, l’honestedat i la prudència, vetllant pels interessos dels mutualistes i la solvència de l’entitat.