Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Fundació Privada Sant Raimon de Penyafort | Fundació Privada Sant Raimon de Penyafort | Notes de Premsa | Secció de la Infància i de l'Adolescència

NOTA DE PREMSA: La Fundació Privada Sant Raimon de Penyafort lliura a la parròquia de Santa Anna - Hospital de Campanya de Barcelona el ‘Premi Reconciliació’

En el marc d’un acte institucional que s’ha celebrat aquest matí a la parròquia de Santa Anna, la degana del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Mª Eugènia Gay, ha entregat el guardó al rector d’aquesta església,  Peio Sánchez

Tue Mar 30 15:27:00 CEST 2021

Barcelona, 30 de març de 2021.- La Fundació Privada Sant Raimon de Penyafort ha atorgat la tercera edició del Premi Reconciliació a la parròquia de Santa Anna - Hospital de Campanya de Barcelona en reconeixement i homenatge a la generosa tasca solidària d’acollida, escolta, acompanyament i promoció integral de les persones excloses i sense llar, desenvolupada per aquesta entitat des de gener de 2017 i també per l’atenció realitzada a totes les qüestions relacionades amb la protecció jurídica dels menors i de les persones en risc.

En el marc d’un acte institucional que ha tingut lloc aquest matí a la parròquia de Santa Anna, la degana del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona i presidenta de la Fundació Sant Raimon de Penyafort, Mª Eugènia Gay, ha lliurat el “Premi Reconciliació” a Peio Sánchez, rector de Santa Anna, qui en representació de l’entitat guardonada ha recollit  el premi. A l’acte hi han assistit la diputada de la Junta de Govern de l’ICAB i secretària de la Fundació, Cristina Vallejo, i Xavier Puigdollers, advocat i membre del patronat de la Fundació Sant Raimon de Penyafort.

Durant el lliurament del premi, la degana del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona ha destacat que l’advocacia s’ha erigit com a la garant històrica dels drets i les llibertats de la ciutadania, i molt especialment dels col·lectius més vulnerables; sent precisament la protecció dels menors, de les persones en situació de risc i de les que desprès d’haver estat privades de llibertat necessiten d’una segona oportunitat com a part ineludible del seu procés de reinserció en la societat, un dels objectius de la Fundació Privada Sant Raimon de Penyafort.

El “Premi Reconciliació”, de caràcter anual, va ser constituït fa tres anys per La Fundació Privada Sant Raimon de Penyafort amb l’objectiu de distingir persones o entitats que hagin destacat per una trajectòria que expressi els valors de la Fundació.

La primera edició d’aquest Premi va ser lliurada a la Fundació ARED per a la reinserció de dones i en la segona es va atorgar al Grup de Voluntaris de Presons de Justícia i pau.

Fundació Privada Sant Raimon de Penyafort
La Fundació Privada Sant Raimon de Penyafort té com finalitats la difusió de la cultura jurídica, l’estudi  tècnic i les realitzacions pràctiques en ordre a la reinserció social de les persones que hagin estat sotmeses a penes privatives de llibertat, així com l’estudi de les qüestions relacionades amb la protecció jurídica dels menors i de les persones en situació de risc. Les entitats representades en el Patronat són l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), el Consejo General de la Abogacía Española (CGAE), el Consell dels Il·lustres Col·legis d’Advocats de Catalunya (CICAC) i la Federació de Col·legis d’Advocats d’Europa (FBE).