Normativa | Comissió Normativa | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: L’ICAB presenta ICABlog, una nova eina de difusió i opinió jurídiques

A través d’aquest bloc jurídic (https://icablog.icab.cat/) també es vol generar debat i fomentar canvis en el paradigma normatiu i social.

Tue Mar 22 15:50:03 CET 2022

El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), a través de l’Institut I+Dret, ha posat en marxa ICABlog (https://icablog.icab.cat/), una nova eina de difusió i opinió des de la qual es vol fomentar l’anàlisi de l’actualitat i doctrina jurídica, així com de les novetats legislatives amb l’objectiu de facilitar l’actualització de coneixements dins l’àmbit del Dret. A través d’aquest bloc jurídic, també es volen generar reflexions que permetin contribuir a la defensa de la professió i aportar canvis en el paradigma normatiu i social.

En l’acte de presentació, celebrat aquest dimarts, 22 de març de 2022 a la seu col·legial, han participat el degà del Col·legi de l’advocacia de Barcelona i codirector de l’Institut I+Dret, Jesús M. Sánchez, la vicedegana de l'ICAB i directora del Consell de redacció d’ICABlog, Susana Ferrer, el diputat de la Junta de Govern i també director del Consell de redacció d’ICABlog, Frederic Munné, i el secretari de la Corporació i codirector de l’I+Dret, Joaquim de Miquel.

L’acte ha comptat amb l’assistència de les diputades de la Junta de Govern de l’ICAB Núria Flaquer, Mireia Ramon, Carmen Valenzuela, i el diputat Carles Garcia Roqueta, entre d’altres juristes.

El degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona i codirector de l’Institut I+Dret, Jesús M. Sánchez, ha destacat que a través de la posada en marxa d’ICABlog, l’ICAB vol estimular a l’advocacia i a tota la la comunitat jurídica a entrar en el món de la investigació, la innovació jurídica i l'anàlisi doctrinal per compartir coneixements a través de publicacions sobre diverses matèries. Sánchez també ha posat de relleu que “a través d’aquest projecte il·lusionant es vol promoure l’ús del català en l’àmbit jurídic”.

El director del Consell de redacció d’ICABlog i diputat de la Junta de Govern, Frederic Munné, ha exposat que "ICABlog és una eina de pensament jurídic oberta a la participació de tots els i les juristes”. També ha explicat que “comptarà amb un Consell de redacció que vetllarà per la qualitat dels continguts i que les publicacions responen a la necessitat de disposar de coneixements actualitzats en totes les branques del Dret”.

La directora del Consell de redacció d’ICABlog, Susana Ferrer, ha afirmat que ICABloc “és un projecte obert, transversal i amb la voluntat de desbloquejar talents”. I ha afegit: “Estic segura que amb posts basats en la sensibilitat jurídica, la curiositat i la transparència fomentarem canvis en el paradigma normatiu i social”.

El secretari i codirector de l’Institut I+ Dret, Joaquim de Miquel, ha exposat que “ICABlog és un projecte il·lusionant del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona amb el qual es vol complementar el debat i les reflexiones generades en el si de l'Institut I+Dret".

ICABlog també vol esdevenir una eina de debat i de pensament crític. Per això està obert a la participació de tots els operadors jurídics (advocacia, magistrats, professionals del món del Dret, acadèmics i jutges), els quals podran publicar posts d’extensió breu per donar a conèixer les seves opinions sobre temes d’interès i d’actualitat de totes les àrees del Dret. D’aquesta manera es volen facilitar articles d’actualitat jurídica escrits en un llenguatge amè i pràctic, però també promoure debats doctrinals, organitzar càpsules formatives, vídeos o podscast, e-Books, dossiers temàtics, etc.

Des de l’ICABlog es vol contribuir a enriquir el debat generat en si de l’Institut I+Dret, un clúster d’excel·lència en formació, investigació i innovació jurídiques que amplia de forma pionera l’activitat del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona en matèria de ciència jurídica amb la voluntat d’aportar pensament i experiència als canvis de paradigma normatius i socials.

Consell de redacció d’ICABlog

ICABlog compta amb un Comitè científic de primer nivell integrat per als advocats i advocades Miquel Serra (Civil), Ángel Serrano (Civil), Judith Muñoz-Sabaté (Família), Alejandro Fuentes-Lojo (Habitatge),  Paz Cano (Consum), Xavi Pineda (Consum), Daniel Vázquez (Mercantil), Yolanda Martínez (Competència), Albert Folguera (Tributari), Gabriel Capilla (Administratiu), Olga Arderiu (Penal), Omar Molina (Laboral), Lluís Rodríguez Pitarque (Processal), Manuel Richard (Probàtica), José Antonio Andino (Probàtica), Christian Herrera (Arbitratge), Teresa Duplá (ADR/MASC) i Alexander Salvador (Noves Tecnologies).