Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa | Secció de Compliance

NOTA DE PREMSA: L'ICAB acull del 13 a el 15 d'octubre la II edició de Congrés Compliance online

Durant 3 jornades s'analitzaran temes de rabiosa actualitat sobre aquest àmbit com són “Els riscos del Compliance Penal en els concursos de creditors o altres situacions d'insolvència”, la “ proposta reguladora europea en la lluita contra el blanqueig de capitals i el finançament del terrorisme
Fri Oct 09 00:00:00 CEST 2020
  • En el marc del Congrés es presentarà l’ «Enquesta sobre Compliment Normatiu i la Funció de Compliance a Espanya", elaborada per la Confederació Espanyola d'Organitzacions Empresarials (CEOE), l'Institut Espanyol d'Ètica i Compliance (IEE), Iberdrola i l'Associació espanyola de Compliance (ASCOM)

Barcelona, 9 d'octubre de 2020. El Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB), a través de la seva Secció de Compliance ha organitzat el II Congrés de Compliance, que se celebrarà de forma totalment telemàtica del 13 a el 15 d'octubre de 2020 sota el títol “Ètica i Compliance: eines per a l'agenda de la s. XXI”.

El Congrés serà inaugurat el dimarts, 13 d'octubre, a les 9: 30h, per Mª Eugènia Gay, degana de el Col·legi de l'Advocacia de Barcelona i Sylvia Enseñat, presidenta de l'Associació espanyola de Compliance (ASCOM).

A continuació tindrà lloc la presentació de l’"Enquesta sobre Compliment Normatiu i la Funció de Compliance a Espanya" -elaborada per la Confederació Espanyola d’Organitzacions Empresarials (CEOE), l'Institut Espanyol d'Ètica i Compliance (IEE), Iberdrola, i ASCOM- per part de José Zamarriego, director de la Unitat de supervisió deontològica de Farmaindústria, Sylvia Enseñat, presidenta d’ASCOM; Fernando Fraile, director de Compliment Normatiu d'Iberdrola i d'Íñigo Fernández de la Mesa, vicepresident de la CEOE. Els resultats d'aquesta enquesta -que es donaran a conèixer en el transcurs de la presentació- serviran per tenir una "primera radiografia" de la implementació del Compliance a les empreses espanyoles.

Durant 3 jornades i a través d'un total de 6 taules rodones s'analitzaran "el panorama del Compliance a Espanya"; "La proposta reguladora europea en la lluita contra el blanqueig de capitals i el Finançament del terrorisme", en què es tractarà el Pla d'Acció recentment presentat per la Comissió Europea amb les mesures que es duran a terme properament per tal de reforçar la supervisió i la seguretat en aquest àmbit; "Els riscos del Compliance penal en els concursos de creditors i altres situacions d'insolvència”; "El present i el futur del Compliance", tenint en compte l'indubtable impacte que en termes socials i econòmics tindrà la pandèmia durant els propers anys; "Els aspectes clau per a la protecció i l'eficàcia de la figura del Compliance Officer" i "el marc internacional per a la normalització d'aquesta figura a través de les normatives ISO".

La Celebració de Congrés de Compliance respon a la vocació del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona d'oferir a l'advocacia formació d'una àrea (el Compliance) que ha anat guanyant terreny al llarg dels últims anys i que ara resulta ser imprescindible per a les empreses. És, al seu torn, una excel·lent cita per a la confluència de professionals de diferents disciplines, tant jurídiques com d'altres àmbits -com el tecnològic, el mediambiental o el científic-tècnic- i una oportunitat per a què s’elaborin estratègies basades en la cooperació per obtenir resultats i solucions més globals i integrals; fent possible, en definitiva, que les empreses puguin adaptar d'una manera més elàstica als reptes que ens planteja.