Normativa | Comissió Normativa | Novetats Jurídiques / Jurisprudència

Llei16/2020, del 22 de desembre, de la desaparició forçada de menors a Catalunya

DOGC del 24 de desembre de 2020. Entrada en vigor. 25.12.2020. Aquesta llei té per objecte proporcionar els instruments normatius i els recursos necessaris per al reconeixement i l’efectivitat del dret a la veritat, la justícia, la reparació i les garanties de no repetició de les víctimes en els casos de desaparició forçada de menors o d’apropiació de menors, amb la consegüent substitució d’identitat.

Mon Jan 18 10:54:14 CET 2021

També té per objecte facilitar les tasques d’investigació necessàries, amb la regulació dels procediments administratius necessaris, en atenció a les obligacions contretes per l’Estat espanyol en la Declaració universal de drets humans de l’Organització de les Nacions Unides, el Conveni europeu per a la protecció dels drets humans i de les llibertats fonamentals, la Convenció sobre els drets de l’infant i la Convenció internacional per a la protecció de totes les persones contra les desaparicions forçades, i altres normes internacionals aplicables.

Es determinen i relacionen les persones que es consideren víctimes directes i indirectes de la desaparició forçada de menors, així com desapareguts

Es relacionen i determinen els drets per a les persones afectades per la desaparició forçada de menors o l’apropiació de menors i el se contingut (dret a la veritat, a la tutela judicial, a la reparació, i a les garanties de no repetició)

També s’estableixen les obligacions dels poders públics i els subjectes privats que deriven d’aquesta llei.

A més, es determina la creació de la base de dades d’afectats i de la base de dades d’identificadors d’ADN, així com la creació de l’Oficina de la Víctima de la Desaparició Forçada de Menors de Catalunya.

[LLEIS APROVADES PARLAMENT DE CATALUNYA]