Comissió de Cultura / Seccions | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa | Secció de Dret de Família

NOTA DE PREMSA: L’advocacia barcelonina demana la creació de la Secció d’Infància, Família i Capacitat dins la jurisdicció civil

• Així s’ha posat de manifest en el marc del ‘I Congrés de Dret de Família’, que ha clausurat Frederic Munné, diputat de la Junta de Govern de l’ICAB, i les vocals de la Secció de Dret de Família del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona Rosa Mª Barberà i Clara Orpinell.
Fri May 13 19:48:00 CEST 2022

El ‘I Congrés de Dret de Família’, que ha organitzat el Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, ha estat clausurat aquest migdia amb una petició molt clara per part de l’advocacia: la necessitat de crear la Secció d’Infància, Família i Capacitat dins la jurisdicció civil.

Precisament la presidenta de la Secció de Dret de Família de l’ICAB, Cristina Díaz-Malnero,  ha posat de manifest que al llarg de les tres jornades en què s’ha desenvolupat aquest Congrés els diferents ponent experts en dret de família han reclamat de forma unànime l'especialització, ja que aquesta permetrà que es garanteixi la igualtat d'accés de tots els ciutadans davant la Justícia en un tema tan sensible com és el dret de Família. I ha afegit: l’actual tramitació de les Lleis d’Eficiència Processal i organització del Servei Públic de la Justícia són una oportunitat per tal que aquesta especialització es materialitzi; però cal demanar també l’especialització de  tots els operadors jurídics que intervenen en els processos de família -advocacia, fiscals, jutges i psicòlegs- atès que aquest àmbit del dret és multidisciplinari.

El ‘I Congrés de Dret d’Infància’ ha estat clausurat per Frederic Munné, diputat de la Junta de Govern de l’ICAB, i les vocals de la Secció de Dret de Família del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona Rosa Mª Barberà i Clara Orpinell.

El diputat de la Junta de Govern de l’ICAB, Frederic Munné, ha destacat que el “dret de família té per objectiu la defensa dels interessos més dignes de protecció, relatius a la infància, les persones en situació d’absència legal o les que tenen una discapacitat”. Ha recordat, en aquest sentit, les principals convencions internacionals en la matèria (des de les recomanacions i observacions generals del Comitè dels Drets dels Nen, fins al Conveni Internacional sobre Drets de les Persones  amb Discapacitat proclamat per l’ONU l’any 2006) i també afirmat que es una “necessitat de caràcter improrrogable  l’especialització orgànica de la planta judicial en aquest àmbit tant essencial del dret com és Família, Infància i Capacitat”.

La vocal de la Secció de Dret de Família del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona Rosa Mª Barberà ha destacat que s’ha organitzat un Congrés molt pràctic per tal de fomentar el debat entre tots els operadors jurídics que intervenen en aquesta branca del Dret. Mentre que Clara Orpinell ha fet èmfasi en què l’advocacia ha de contribuir a agilitzar i desjudicialitzar els confictes de família.

La celebració del ‘I Congrés de Dret de Família’, que s’ha desenvolupat de l’11 al 13 de maig, sota l’organització de la Secció de Dret de Família de l’ICAB ha servit per abordar “El present, passat i futur del dret de família”; el concepte de “Domicili familiar”;  “El dret internacional privat en els processos de família”;  “L’ús de la mediació per resoldre conflictes de família”; “La Sostracció internacional de menors”; “La violència domèstica en els procediments de família”; “Qüestions derivades de la filiació”; “La visió pràctica i des del punt de vista de lletrats i magistrats de qüestions processals controvertides en l’àmbit familiar”; “La psicologia forense aplicada als casos de família”; “Tot el que podem resoldre a la notaria enlloc d’acudir al jutjat”; “Consells pràctics en relació a les repercussions fiscals de les ruptures matrimonials i de família”. Tot això ha estat possible gràcies a la participació de més de 20 experts especialitzats en Dret de Família.

• Comissió de Cultura / Seccions | Formació ICAB

Jornada de Portes Obertes de Formació ICAB 2024!

T’esperem a la Jornada de Portes Obertes de Formació ICAB, el dijous 18 d’abril de 2024, a partir de les 10h, al Centre de Formació.
  • Comissió de Cultura / Seccions | Secció de Dret Processal

INSCRIPCIONS OBERTES! Curs de Tècnica Probatòria (2024)

La Secció de Dret Processal de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), en col·laboració amb l’Associació de Probàtica i Dret Probatori (ADPD) té obertes les inscripcions per a la 6a edició del Curs de Tècnica Probatòria.
  • Comissió de Cultura / Seccions

L'ICAB obre matrícula per als Cursos d'Anglès Jurídic d'abril 2024

La Comissió de Cultura de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) organitza dos Cursos d'Anglès Jurídic en format modular, de 25 hores cadascun. Pots apuntar-te fins al 25 d'abril de 2024!