Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Titulars

El nou número de la revista "Món jurídic" (342), ja disponible al web de l’ICAB en format PDF

En portada destaquem les actuacions de conservació preventiva realitzades a la seu de l’ICAB amb l’objectiu de mantenir el valuós patrimoni arquitectònic.

Fri Sep 23 14:32:16 CEST 2022

Sens dubte, una posada a punt per a tota l’activitat formativa i col·legial que té lloc a partir del setembre, entre la qual cal destacar la propera edició dels Màsters ICAB i el Postgrau de l’Escola de Pràctica Jurídica del Col·legi.

En aquest número 342 de la revista del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona trobareu la crònica dels actes commemoratius del "Dia del Torn d’Ofici i Assistència del Detingut", de la 7a edició del Congrés de l’Advocacia de Barcelona 2022, dels 20 anys d’existència de la Comissió de Protecció dels Drets dels Animals de l’ICAB, així com de les jornades organitzades pel Centre ADR-ICAB, d’una banda amb GEMME, per promoure la mediació, i de l’altra, l’organitzada amb el "Club Español del Arbitraje" per donar a conèixer aquest altre mètode alternatiu de resolució de conflictes.

També s’informa del canvi de denominació a les xarxes de l’ICAB, atès que del passat mes de juliol ens podeu seguir a través de l’etiqueta @ICABarcelona.

Les entrevistes estan protagonitzades per la jutgessa degana de Barcelona, Cristina Ferrando Montalvá, el nou president de l’Advocacia Jove, Alexander Salvador, i la manegement partner de Paocapital, Helena Torras, com a exemple aquest últim d’emprenedoria.

A la secció “Cara a Cara” hem analitzat el dret a la mort digna i el dret a un procés judicial arran del cas conegut com “el pistoler de Tarragona”.

Així mateix, la nova entrega de "Món Jurídic" inclou articles d’interès sobre temàtiques de diversa índole, entre els quals destaquen “Els nous arguments a favor de defensar l’arrendament com a activitat econòmica”; “Llengua i contractació pública: és viable la incorporació de clàusules d’execució lingüístiques?"; “La reforma de la llei contra la morositat porta molts mesos encallada al Congrés”; “STC 15 de novembre de 2021: règim aplicable en els supòsits d’arredaments de locals de negoci i execució hipotecària”. “El finançament dels medicaments orfes a debat”, entre d’altres temes.

"Món Jurídic" és una publicació editada per l’ICAB amb la finalitat de ser un mitjà informatiu i d’expressió dels seus col·legiats/des. És el reflex de la vida col·legial i un vehicle de comunicació de la Junta de Govern amb els col·legiats, alhora que permet l’intercanvi d’impressions entre els propis col·legiats.

Podeu adreçar els vostres articles, cartes o opinions a monjuridic@icab.cat

Aprofitem per recordar-vos que podeu recuperar els articles i notícies publicades a Món jurídic a través del cercador de la revista. Podeu realitzar la cerca per text lliure, autor, títol de l’article, data i secció.

• Altres Cursos | Titulars

El degà de l’ICAB assisteix al IV Congrés de Dret Bancari a Madrid

El degà de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), Jesús M. Sánchez, ha estat present en la inauguraicó del IV Congrés de Dret Bancari celebrat a l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Madrid (ICAM).
  • Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Titulars

La CRAJ informa: Inspecció a la secció territorial de la Fiscalia de Santa Coloma de Gramenet

Us informem que la Fiscalia de la Comunitat Autònoma de Catalunya té previst dur a terme una inspecció sobre la secció territorial de la Fiscalia de Santa Coloma de Gramenet el proper dia 25 d’abril de 2024.
  • Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Titulars

La CRAJ informa: Nou tràmit de presentació de recursos de reposició

Us informem que l’Agència Tributària de Catalunya ha posat a disposició de la ciutadania un nou tràmit que permet presentar recursos de reposició en contra d’actes de reclamació del pagament d’un deute pendent en via executiva.