Revista Jurídica de Catalunya

La Revista Jurídica de Catalunya rep la Creu de Sant Jordi (2002)

El Govern de la Generalitat ha atorgat la Creu de Sant Jordi a la Revista Jurídica de Catalunya, que editen el Col·legi d'Advocats de Barcelona i l'Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya.
Fri Nov 29 00:00:00 CET 2002

La revista la dirigeix Encarna Roca Trias, catedràtica de Dret Civil de la Universitat de Barcelona junt amb el company Joan-S. Pellicer Sala, secretari de Redacció.

La relació de 38 personalitats i 17 institucions distingides aquest any també inclou els advocats Xavier Arumí, Miquel Forrellad i Francesc Sanuy; el periodista i advocat Narcís-Jordi Aragó, a més de juristes com el cap de la missió de l'ONU a l'Afganistan, Francesc Vendrell.

El lliurament de la Creu de Sant Jordi se celebrarà en el transcurs d'un acte institucional presidit pel president de la Generalitat, que tindrà lloc el pròxim 3 de desembre, a la Sala Oval del Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC), a Montjuïc (Barcelona).

La Creu de Sant Jordi de la Generalitat va ser creada "amb la finalitat de distingir aquelles persones naturals o jurídiques que, pels seus mèrits, hagin prestat serveis destacats a Catalunya en la defensa de la seva identitat o, més generalment, en el pla cívic i cultural". Des del primer atorgament, l'any 1982, han estat distingides 726 persones i 208 entitats, inclosos els designats enguany.

La glossa que argumenta la decisió del Govern diu:

"Publicació fundada l'any 1895 i que, coeditada pel Col·legi d'Advocats de Barcelona i l'Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya, constitueix l'òrgan d'expressió més important de la juridicitat catalana. Sota la influència inicial d'Enric Prat de la Riba, ha prestat un valuós servei al país, sobretot mitjançant l'estudi i la defensa del Dret Civil català com un dels elements en què es fonamenta la nostra identitat."