Transformació Digital | Departament de Transformació Digital

La Comissió de Transformació Digital de l’ICAB analitza l'aplicació de la Intel·ligència Artificial als procediments judicials

El dilluns 4 d’abril de 2022 s’ha celebrat a la 8a planta de la seu del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona una conferència sobre com la Intel·ligència artificial podria aplicar-se, en un futur, en els processos judicials.

Mon Apr 04 10:14:00 CEST 2022

La sessió, organitzada per la Comissió de Transformació Digital de l’ICAB, ha volgut mostrar el debat sobre l'impacte que l'ús d'aquestes tecnologies podria tenir en la predicció o anàlisi de pronòstics en els procediments judicials. També s'han analitzat els seus avantatges i els seus perills.

L'acte ha estat presentat per la diputada de la Junta de Govern de l’ICAB resposable de Transformació Digital, Paz Vallés, i l’ha moderat Jenifer Lahoz, advocada.

També han participat Carlota Cuatrecasas, jutgessa del Jutjat Penal número 1 de Terrassa; Juan G. Corvalán, cofundador i director del Laboratori d'Innovació i Intel·ligència Artificial de la Universitat de Buenos Aires i fiscal general Adjunt en el Contenciós Administratiu i Tributari de Buenos Aires, i Andrés Maluenda, advocat penalista col·legiat a l'ICAB.

La proposta formativa "Aplicació de la Intel·ligència Artificial als procediments judicials. Llums i ombres" s’ha celebrat en format blended, tant presencial com on-line.