Comissió de Cultura / Formació | Formació ICAB | Secció de Dret Internacional i de la Unió Europea

L'ICAB obre matrícula per al Curs pràctic de litigació civil ed. 2023 (PRESENCIAL) que comença el 22 de maig

L’Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) oferirà un Curs pràctic de litigació civil presencial, organitzat per la Secció de Dret Processal i amb inici el 22 de maig de 2023.

Wed Apr 26 08:00:00 CEST 2023

Sota la direcció científica de Joan Picó i Junoy, catedràtic de Dret Processal de la UPF, i Tiziana Di Ciommo, advocada i presidenta de la Secció de Dret Processal de l'ICAB, el curs serà eminentment pràctic.

La proposta formativa estarà enfocada a un aprenentatge de les maneres d'optimitzar els recursos legals, jurisprudencials i doctrinals propis de l'ordre processal civil dirigit a tots els professionals del Dret interessats en l'àrea processal.

• El completíssim programa abordarà els següents temes:
  • Estem segurs de litigar? Quins paràmetres han de prendre's en consideració abans d'anar al procés?
  • Què són les diligències preliminars? Quan cal recórrer a les diligències preliminars? Supòsits pràctics
  • Com ha de redactar-se una contestació a la demanda i una reconvenció? Estratègies de defensa
  • Com ha de preparar-se una audiència prèvia i què fer en ella?
  • Què fer per aconseguir la màxima eficàcia d'un judici?
  • Com treure el màxim profit de la prova? Estratègies probatòries
  • Qüestions controvertides o pràctiques que sorgeixen habitualment en la tramitació i vista del judici verbal
  • Com treure el màxim profit a l'execució? Estratègies executives d'atac i de defensa
  • Com preparar una petició inicial de procediment monitori i com oposar-me eficaçment a aquesta?
  • Com realitzar un recurs d'apel·lació? Estratègies impugnatives
  • Aspectes preventius del procés: Com ha de preparar-se i demanar-se una mesura cautelar?

El curs s’ha concebut de manera que el seu seguiment sigui compatible amb les exigents obligacions professionals de l'alumnat.

D'aquí ve que s'hagi limitat el nombre de sessions a 12 i que s'hagin triat els dies de classe als dilluns i els dimecres i que s'hagi establert com a horari docent de 19 a 21h. Per tant, es tracta de sessions de dues hores, la qual cosa fa un total de 24 hores.

Matrícula oberta!