Escola de Pràctica Jurídica (EPJ)

L’ICAB coorganitza amb la UPF Barcelona School of Management i les Universitats de Barcelona i Autònoma de Barcelona una nova edició del «Triangular d’Universitats 2021»

El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) coorganitza amb  la UPF Barcelona School of Management (UPF- BSM), la Universitat de Barcelona (UB) i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) una nova edició del «Triangular d’Universitats».

Fri May 07 15:09:00 CEST 2021

Es tracta del que en anglès es coneix com a «Moot Court», una simulació de judicis on competeixen equips d’estudiants del Màster de l’Advocacia de les tres universitats organitzadores amb l’objectiu de posar de manifest la destresa dels seus alumnes com a futurs advocats i advocades.

Aquesta 3a edició que s’ha celebrat el divendres 7 de maig a la seu de la UPF Barcelona School of Management (UPF-BSM) ha tingut un component especial de retrobament precisament perquè l’edició del 2020 es va haver d’anul·lar a causa de la COVID-19. Cal agrair a la UPF - BSM l’excel·lent organització que ha fet a la seva seu per fer possible que les simulacions de judicis s’hagin pogut desenvolupar de manera presencial i garantint en tot moment la seguretat de totes les persones que han intervingut, d’acord amb les mesures sanitàries vigents a l’actualitat. També que s’hagi retransmès la sessió per vídeo streaming, per a tots aquells/es que no han pogut anar-hi.

El triangular d’Universitats l’han disputat 6 equips de 12 persones; dos en representació de cada universitat participant en l’edició d’enguany, que són la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), la Universitat de Barcelona (UB) i la UPF Barcelona School of Management (UPF- BSM). Aquests grups alhora estan especialitzats en dret penal o en dret civil.

Cada equip ha preparat tres judicis sobre dret penal i tres sobre dret civil. Els dos primers casos ja estaven pre-assignats i el tercer, que coincideix que és la final, l’han disputat els equips que han aconseguit una millor puntuació en les dues primeres rondes de judicis simulats.

En cada «Moot Court» els alumnes assumeixen un rol (ja sigui el paper de demandat o demandant) davant d’un tribunal -que està format per un magistrat i un representant de cada universitat- i en la següent ronda han de dur a terme el paper contrari.

La diputada responsable de formació i secretària de la junta provisional del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Cristina Vallejo, ha destacat que la formació és un pilar fonamental de la Corporació per això es promouen cursos i activitats eminentment pràctiques per a l’advocacia per tal que serveixin per millorar l’exercici diari de la professió, que es fonamenta en la defensa dels drets de les persones i que sovint condueix a què  les controvèrsies entre les parts hagin de ser resoltes de manera inevitable als jutjats. I ha afegit «el Triangular d’Universitats és sens dubte una gran oportunitat per als i les estudiants que hi participen ja que els permet conèixer com es desenvolupa un judici i alhora desafia els alumnes a mostrar les seves dots d’oratòria i d’estratègia argumental, el seu enginy i en definitiva els seus coneixements jurídics. Per això celebrem molt especialment que s’hagi pogut tornar a realitzar aquesta competició tant enriquidora per a tots/es els inscrits».

Des de l'II·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) expressem la nostra més sincera enhorabona a tots i totes els/les premiats/des del 'Triangular d'Universitats 2021'.