Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya | Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya

L'Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya celebra l’acte solemne commemoratiu del 50è aniversari del II Congrés Jurídic Català

L’Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya ha organitzat, el dimarts 16 de novembre de 2021, a la Sala d’Actes del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, l’acte solemne commemoratiu del 50è aniversari del II Congrés Jurídic Català, que ha estat presidit pel president de l'Acadèmia, Francesc Tusquets Trias de Bes, i el vicedegà de l'ICAB, Jesús M. Sánchez García

Tue Nov 16 14:49:00 CET 2021

Aquesta commemoració ha volgut retre homenatge als 500 destacats juristes que van debatre i aprofundir en l'estudi de les Institucions Jurídiques Catalanes i el Dret del 19 d'octubre al 18 de novembre de 1971 durant el II Congrés Jurídic Català.

L'esdeveniment va abordar la revisió de l'aplicació de la Compilació del Dret Civil Especial de Catalunya, l'Estatut de la dona catalana, la filiació, la paternitat i l'empresa agrícola catalana. Les sessions de treball es van celebrar a Barcelona, Girona, Lleida, Cervera, Tarragona, Tortosa, Manresa, Vic i Andorra la Vella. La Revista Jurídica de Catalunya va publicar les conclusions del Congrés el 1972.

L'acte solemne ha comptat amb les intervencions de Jesús M. Sánchez García, vicedegà de l'ICAB;  Josep-D. Guàrdia i Canela, president emèrit de l’Acadèmia; Joan Egea Fernández, censor de l’Acadèmia; i Mª Eugènia Alegret i Burgués, vicepresidenta de l’Acadèmia.

La sessió ha finalitzat amb la intervenció de Francesc Tusquets Trias de Bes, president de l’Acadèmia, i tal com va succeir ara fa 50 anys, amb l'emotiva interpretació de El Cant de la Senyera per part de la Coral de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB).