Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Deganat | Titulars

Emotiu acte d’homenatge pòstum al Degà Emèrit de l’ICAB, Josep Joan Pintó i Ruiz

Aquest dimarts, 5 d’octubre de 2021, s’ha celebrat a la Sala d’Actes del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona un emotiu acte d’homenatge pòstum a la trajectòria personal, professional i institucional de Josep Joan Pintó i Ruiz, Degà Emèrit de l’ICAB, que va morir el 23 d’agost de 2020 als 93 anys d’edat.

Wed Oct 06 00:00:00 CEST 2021

L’acte s'ha iniciat amb un discurs de la degana de l’ICAB, Mª Eugènia Gay, en què ha volgut destacar la trajectòria de Pintó posant en  valor la seva passió i dedicació pel Dret i recolzant-se en els ideals de la justícia i l’humanisme. A continuació, s'ha visionat un vídeo en memòria de Pintó.

Seguidament, el Degà Emèrit de l’ICAB, Eugeni Gay, ha ofert una emotiva necrològica en què ha ressaltat el magnífic advocat que Pintó va ser, a més de ser “una persona d’ànima jove i fructífera, sincera i profunda fe”. Altrament, Eugeni Gay ha posat l’èmfasi en una cita recurrent de Pintó: “El Dret no es fa, es descobreix”.

La degana ha cedit la paraula al President de l’Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya, Francesc Tusquets i Trias de Bes, encarregat de clausurar l’acte d’homenatge. Ha exposat el privilegi de tenir a Pintó com amic, advocat, professor i àrbitre. Així mateix, ha dit que el recordaran com un humanista prudent, just, coneixedor del dret, senyor de Barcelona i considerat com un dels millors advocats dels últims anys.

Al llarg de la seva vida, Josep Joan Pintó va ocupar diferents càrrecs jurídics de rellevància. Va ser degà de l’ICAB des de 1978 fins a 1982. Entre 1984 i 1988 va ser president de l’Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya, ens del que era membre des de 1967.  I també va ser vicepresident del Consejo General de la Abogacía Española (1978-1982), entre molts altres.

Descansi en pau, Degà Josep Joan Pintó i Ruiz.

• Altres Cursos | Titulars

El degà de l’ICAB assisteix al IV Congrés de Dret Bancari a Madrid

El degà de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), Jesús M. Sánchez, ha estat present en la inauguraicó del IV Congrés de Dret Bancari celebrat a l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Madrid (ICAM).
  • Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Titulars

La CRAJ informa: Inspecció a la secció territorial de la Fiscalia de Santa Coloma de Gramenet

Us informem que la Fiscalia de la Comunitat Autònoma de Catalunya té previst dur a terme una inspecció sobre la secció territorial de la Fiscalia de Santa Coloma de Gramenet el proper dia 25 d’abril de 2024.
  • Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Titulars

La CRAJ informa: Nou tràmit de presentació de recursos de reposició

Us informem que l’Agència Tributària de Catalunya ha posat a disposició de la ciutadania un nou tràmit que permet presentar recursos de reposició en contra d’actes de reclamació del pagament d’un deute pendent en via executiva.