Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Titulars

L’ICAB treballa per la sostenibilitat: Món Jurídic s’imprimeix en paper certificat PEFC i potencia l’enviament digital

Canvis recents en la principal publicació de l’ICAB. Món Jurídic s’imprimeix en paper PEFC i ha reduït la seva tirada per potenciar l’enviament digital a les persones col·legiades.

Fri Mar 17 12:57:36 CET 2023

En la seva aposta per impulsar els ODS de l’Agenda 2030 de Nacions Unides i amb la voluntat de contribuir encara més a la protecció del medi ambient, l’ICAB ha decidit reduir la petjada que genera l’edició i difusió de la revista oficial de la Corporació. Per aquest motiu, Món Jurídic continua imprimint-se en paper certificat PEFC, que és el sistema de certificació forestal més implantat a nivell internacional i que assegura que la matèria prima, amb la cadena de custòdia garantida, és la més ecològica que ofereix avui el mercat per a aquest tipus de publicacions. Alhora, la revista es produeix en la única gran planta impressora rotativa a Catalunya que disposa de la certificació europea “Imprim Vert”, adjudicada seguint estrictes criteris de tractament de residus i control de consum energètic.

A més, per primer cop en la llarga trajectòria de la publicació s’està potenciant l’enviament online, a fi i efecte de reduir els exemplars impresos. Un considerable nombre de persones col·legiades ja ha manifestat a l’ICAB que renuncien a rebre Món Jurídic al seu despatx, optant per gaudir-lo en la seva versió online. Els advocats i les advocades que vulguin sumar-se a l’opció de rebre el Món Jurídic només per enviament digital poden escriure un correu a comunicacio@icab.cat.

L’ODS número 12 promou garantir modalitats de consum i producció sostenibles i aquesta acció de l’ICAB s’hi emmarca plenament.

La revista, dirigida per la vicedegana Susana Ferrer, alhora diputada responsable d’ODS en la junta de govern col·legial, va començar a editar-se el 1983 i ha arribat ja als 345 números convertint-se en un referent en el sector legal. Món Jurídic compta amb l’anàlisi de novetats legislatives, articles especialitzats de les diferents branques del Dret, entrevistes i el més destacat de l’actualitat col·legial.

• Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Titulars

La CRAJ informa: Nova versió del servei electrònic de microempreses

La Direcció General de Transformació Digital de l'Administració de Justícia ha informat que ha posat en marxa una nova versió més intuitiva i dinàmica del Servei Electrònic de Microempreses (SEM), a través del Punt d'Accés General de ...
  • Titulars

L'ICAB acull la jornada "La viscositat burocràtica de l'urbanisme. Administració 'defensiva'"

L'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) ha acollit el divendres 19 d'abril la sessió organitzada per l'Asociación Española de Técnicos Urbanistas - AETU, amb la col·laboració de la Secció de Dret Administratiu del Col·legi.
  • Altres Cursos | Titulars

El degà de l’ICAB assisteix al IV Congrés de Dret Bancari a Madrid

El degà de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), Jesús M. Sánchez, ha estat present en la inauguraicó del IV Congrés de Dret Bancari celebrat a l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Madrid (ICAM).