Departament Internacional | Departament Internacional ICAB

Vols conèixer el Dret d’un altre país de la Unió Europea? Vols fer contactes viatjant a un despatx europeu durant dues setmanes amb una beca de la Comissió Europea? Si és així, participa al projecte LAWYEREX. El termini de recepció de candidatures finalitza l'11 de juliol 2022

L’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona participa com a soci en el Projecte LAWYEREX que té com a finalitat l'intercanvi d'advocats i advocades entre països de la Unió Europea (UE) perquè realitzin pràctiques professionals per un període de dues setmanes sota supervisió d'un/a tutor/a.

Thu Jun 16 10:06:00 CEST 2022

Durant la durada del projecte estan previstos un total de sis períodes d’intercanvi. El primer període d'intercanvi tindrà lloc de setembre de 2022 a gener de 2023. La resta dels intercanvis tindran lloc de febrer a juny de 2023, de setembre de 2023 a gener de 2024, de febrer de 2024 a juny de 2024, de setembre a desembre de 2024 i finalment de gener a abril de 2025. A cadascuna de les fases s'enviaran dues persones col·legiades i es rebran dos advocats/des d'Europa.

En total, dotze col·legiats/des de Barcelona podran desplaçar-se a França (París), Grècia (Atenes), República Txeca, Polònia, Eslovàquia, Xipre, Itàlia o Romania. A més, es contempla la possibilitat que altres dotze advocats/des viatgin a Barcelona per fer pràctiques a despatxos d'advocats/des de la ciutat. Els intercanvis no tenen cost per a les institucions receptores. Les despeses estan parcialment subvencionades per la Comissió Europea. Per a les despeses de desplaçament es reemborsaran fins a 400 € euros. Les despeses d'allotjament i manutenció ascendiran a 100 € per dia, amb un total de 1400 € per al període de dues setmanes.

Ja està obert el procés de selecció de dos advocats/des que vulguin realitzar pràctiques professionals en un altre Estat de la UE entre l'1 de setembre del 2022 i el 31 de gener del 2023. La convocatòria està dirigida a advocats i advocades amb un màxim de set anys de col·legiació i amb un coneixement alt i demostrable d'anglès.

Cal destacar que a l'hora de seleccionar les persones candidates, a banda dels dos requisits imprescindibles (col·legiació i domini de l'anglès) es tindrà en compte que el nivell d'anglès sigui alt, tenir un títol estranger (cursa, màster... ), publicacions, formació en anglès ja sigui aquí o a l'estranger, experiència laboral al món de l'advocacia, domini de l'idioma de destinació (B1) i experiència laboral a l'estranger.

La candidatura es pot remetre per correu electrònic a la següent adreça: formaciointernacional@icab.cat. En l'assumpte del correu electrònic cal indicar el període (1, 2, 3, 4, 5 o 6) i els cognoms del candidat “LAWYEREX- 1 període: cognom1 cognom2”. La candidatura ha de constar de currículum vitae (en anglès i que incorpori el que s'ha comentat al paràgraf anterior), formulari de sol·licitud emplenat (ADJUNT), breu carta de motivació que expliqui l'adequació de la candidatura als requisits de participació (en anglès) , el número de col·legiat/da, correu electrònic i telèfon de contacte.

La data límit de recepció de candidatures finalitza l'11 de juliol del 2022. Es comunicarà la decisió per correu electrònic a cadascun dels candidats.