Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Deganat | Notes de Premsa

Comunicat de la Junta de Govern del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona en relació a la regressió en drets a l’Afganistan

Som advocacia compromesa i clamem perquè no es permeti l’anul·lació de drets de la població afgana, especialment de les seves dones i nenes.

Mon Aug 16 11:26:00 CEST 2021

Barcelona, 16 d’agost de 2021. La Junta de Govern del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), encapçalada per la seva degana, Mª Eugènia Gay, considera que el retorn al poder dels talibans a l’Afganistan és una notícia dramàtica des de múltiples punts de vista. El retrocés en drets i llibertats de la població afgana és ja un fet i la voluntat d’impulsar-hi la democràcia s’ha esfondrat tan ràpid com la comunitat internacional ha decidit abandonar la seva missió al país. Considerem especialment preocupant la situació que hauran d’afrontar les dones, que seran víctimes de nou d’una visió fonamentalista, retrògrada i autocràtica de la vida en societat.

Per tot l’anterior, manifestem que:

- L’advocacia de Barcelona se sent plenament interpel·lada pel drama humanitari que s’esdevé a l’Afganistan.

- La comunitat internacional ha d’abandonar d’immediat la seva actual posició de no bel·ligerància respecte del règim talibà i exigir sense matisos el respecte pels Drets Humans.

- Creiem que cal atendre les rotundament urgents necessitats del poble afganès i molt especialment de la seva població femenina. La intervenció de la OTAN havia facilitat dues dècades de progrés en matèria d’igualtat i de defensa dels drets de la dona. El fet que les dones es vegin obligades de nou a deixar les escoles i la vida pública, així com a patir tot tipus de violències físiques i socials, és una tragèdia que la comunitat internacional ha d’atendre d’immediat.

- Celebrem l’evacuació de totes aquelles persones que fugen del règim talibà però creiem que també en aquest àmbit el repte és majúscul. I així, sent Barcelona una Ciutat d’Acollida i Refugi, maldarem, col·laborant amb totes les administracions, per tal que l’advocacia, els i les professionals del Dret i la Justícia i, en general, tota la ciutadania afgana que no vulgui viure sota el jou talibà puguin prosseguir la seva vida en països on vegin respectats els seus drets i llibertats.

Junta de Govern de l’ICAB