Comissió d'Arbitratge | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

CONVOCATÒRIA: El president del TSJC i la degana de l’ICAB inauguren el V International Arbitration Congress

L’eix central del Congrés és 'la flexibilitat' i per això s'analitzarà aquest concepte en totes i cadascuna de les fases del procés, des de l’inici del mateix amb la fixació del calendari arbitral fins a l'emissió del laude
Wed Oct 24 00:00:00 CEST 2018

Serà el 25 d’octubre a les 16.30h al Col·legi de l’Advocacia de Barcelona. La clausura, que tindrà lloc el divendres 26 d’octubre, a les 17:30h, anirà a càrrec de l’àrbitre i advocat Giacomo Rojas Elgueta.  Més de vint advocats i àrbitres procedents de França, Regne Unit, Itàlia, Portugal, Espanya, Nova York, Colòmbia i Venezuela participaran com a ponents d’aquesta edició.

Barcelona, 24 d'octubre de 2018. La degana del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Mª Eugènia Gay, i el president de la Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, Jesús María Barrientos, inauguraran la V edició de l'International Arbitration Congress (IAC). Serà el dijous 25 d’octubre, a les 16.30h, a la seu del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona.

Aquesta nova edició del Congrés té com a lema 'Back to the future, Fifth part. The shape of flexibility' i té com a objectiu analitzar “la flexibilitat” de cadascuna de les parts en què es divideix el procés arbitral: l’inici de l'arbitratge i fixaxió del calendari arbitral, la seva configuració, les audiències de prova eficients, i les deliberacions i decisió del tribunal o emissió del laude. Per aquest motiu al llarg de dues jornades, el dijous 25 i el divendres 26 d’octubre, se celebraran quatre taules rodones, una per cada part del procés arbitral.

Més de vint advocats i àrbitres internacionals participaran com a ponents d’aquestes taules. Cal destacar la presència del president del Tribunal Arbitral, Juli de Miquel, i de Giacomo Rojas Elegueta, advocat i àrbitre de Nova York i Roma qui serà l’encarregat de clausurar el divendres 26 d’octubre, a les 17.30h el Congrés, amb una taula de conclusions o “closing remarks” on es farà esment de les perspectives futures de l’arbitratge en relació a la rellevància de la psicologia per aconseguir un procediment arbitral eficient.

Què es l’Arbitratge?

L’Arbitratge és un mètode alternatiu als tribunals en què les parts enfrontades decideixen encomanar a un tercer que faci d’àrbitre, per tal que trobi una solució a la divergència, i on es comprometen a complir la resolució que aquest dicti en forma de laude arbitral. Les parts oposades que prenen part en un arbitratge ho fan de manera lliure, expressa i voluntària. A l’arbitratge de dret, l’àrbitre és un advocat o advocada en exercici i arriba a la resolució del conflicte mitjançant raonaments jurídics, és a dir, aplicant la norma jurídica que correspongui.

Es prega confirmació d’assistència al Congrés a  comunicacio@icab.cat

CONVOCATÒRIA

Acte

El president del TSJC i la degana de l’ICAB inauguren el