Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa | Secció de Dret del Consum

NOTA DE PREMSA: Advocats de tot Espanya han participat a Burgos al IV Congrés Nacional de Dret de Consum

La ciutat de Burgos s'ha convertit en el referent nacional del Dret de Consum, gràcies al Congrés que s'ha celebrat els dies 17 y 18 de juny de 2022 al Palau de Congressos Fòrum Evolució.

Fri Jun 17 15:40:43 CEST 2022

El president de l'Associació Espanyola de Dret de Consum, Eugenio Ribón Seisdedos, s'ha mostrat molt satisfet amb el transcurs de l'esdeveniment “en què s'han abordat els temes de més actualitat en dret de consum com ara les targetes revolving, la transparència , el càrtel dels vehicles que afecta més de 7 milions de ciutadans i també el que se'ns ve a sobre amb les smarts contracts o el blockchain”.

Una de les grans novetats d'aquest congrés ha estat un nou format de ponència amb la simulació d'un plet amb lletrat del consumidor-assegurador, lletrat de l'assegurador i magistrat que ha resolt la contesa sobre la transparència i les clàusules abusives en l'àmbit de les assegurances. Aquesta mateixa dinàmica es va utilitzar per a un cas de defensa d'un afectat al càrtel de l'automòbil. Sobre això, Eugenio Ribón Seisdedos, ha destacat que “el format futur dels congressos jurídics és el que hem fet a Burgos, en què per una banda fa viure al congressista la reproducció del seu dia a dia quotidià, que és un escenari judicial i, en segon lloc, permet les exposicions de postures confrontades. No es tracta de fer un monòleg, sinó d'exposar quines són les diferents perspectives des d'un punt de vista pràctic en allò que pogués ser la reproducció d'una vista judicial i allò que és més important, els congressistes no són assistents, són partícips i protagonistes quan en el moment de l'emissió del veredicte són ells els que han de decidir quin ha estat l'argument des del punt de vista jurídic que els ha convençut més”.

A l'acte de clausura també hi ha participat el degà del Col·legi d'Advocats de Burgos, Guillermo Plaza Escribano, qui ha destacat la importància per a la ciutat de Burgos de convertir-se durant uns dies a la capital del Dret de Consum d'Espanya.

Per al diputat de la Junta de Govern del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona, ​​Carles Garcia Roqueta, aquesta cita ha estat molt positiva “ja que judicatura i advocacia han format part a diferents taules del IV Congrés Nacional de Dret de Consum, aportant coneixement i acostant-se cada cop més a Europa”. A més, ha destacat "que ha estat un congrés que ha treballat i tingut en compte diferents col·lectius, entre ells els més vulnerables, i que ha posat èmfasi en la importància del dret d´informació i el principi de transparència".

El IV Congrés Nacional de Dret de Consum ha finalitzat amb el lliurament del Premi Anual de l'Associació Espanyola de Dret de Consum, que aquest any ha estat concedit a Carlos San Juan, promotor de la campanya “Sóc gran, no idiota” i que persegueix millorar l'atenció de la banca sobre la gent gran.