Comissió per a la promoció dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) | Comissió per a la promoció dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Titulars

Advocacia i PIMES destaquen el valor de les aliances per avançar en sostenibilitat i assolir els ODS de l’Agenda 2030

L'advocacia i les PIMES són fonamentals per avançar cap a un desenvolupament sostenible, però per aconseguir un veritable impacte és imprescindible establir aliances amb tots els actors socials. Aquesta ha estat la conclusió principal del debat “Sostenibilitat i ODS: l'aportació de l'Advocacia i les PIMES”, celebrat el 9 de desembre sota l’organització del Consejo Gerenal de la Abogacía Española (CGAE) i del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona.

Thu Dec 09 13:46:00 CET 2021

L’acte s’ha iniciat amb les paraules del vicepresident del CGAE, Carlos Fuentenebro, qui ha destacat durant la inauguració que "l'advocacia treballa per un model de justícia garantista, sòlid i inclusiu; i aposta per polítiques de sostenibilitat mediambiental i d'igualtat. Per això té entre les seves prioritats el foment de la transparència, el bon govern i el compliment dels ODS".

A la taula rodona, moderada per la degana del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Mª Eugènia Gay, han participat Begoña Gómez, directora de la càtedra extraordinària de Transformació Social Competitiva de la Universitat Complutense de Madrid, José Mª Torres, president de CONPYMES, i Cristina Ruiz Pérez, advocada, consellera d’IASE Espanya i consultora en sostenibilitat.

La degana de l’advocacia barcelonina, Mª Eugènia Gay, ha destacat que “un creixement econòmic inclusiu i sostingut ajuda a impulsar el progrés, crear ocupacions decents per a tothom i millorar els estàndards de vida. Els ODS només es poden aconseguir amb associacions mundials sòlides i cooperació."

Begoña Gómez ha alertat de la urgència d'avançar en sostenibilitat i ha posat de manifest que aquesta “té un impacte per a la societat, però també un retorn econòmic per a l'empresa”. Per això ha considerat que “avançar en els objectius de desenvolupament sostenible ha de ser, sempre, en aliança. Només podem assolir grans objectius si es participa de forma coordinada empleats, institucions, governs, tercer sector i universitats. No es tracta d’arribar més ràpid, sinó d’anar més lluny”. I ha sentenciat: “Som més forts si ens aliem”.

Cristina Ruiz ha posat en valor el paper fonamental de l'Advocacia per assolir els ODS. “Som agents de canvi i garants dels drets de la ciutadania”. I ha afegit: “Aquesta visió s'alinea amb l'Agenda 2030 per fer un planeta millor per a tothom sense deixar enrere el progrés econòmic”.

José María Torres, per la seva banda, ha exposat l'important paper que juguen les pimes, “que suposen el 99,8% del teixit empresarial espanyol” i ha assenyalat el treball que s’estan fent des de les pimes per promoure acords i actuar per sectors per tal de generar un “impacte per a la societat i contribuir a potenciar els ODS”.

En el marc del webinar també s’ha abordat la necessitat d'avançar en la igualtat d'oportunitats (ODS 5). “És una qüestió de justícia social però també d'impacte econòmic” ha afirmat Cristina Ruiz, mentre que Begoña Gómez ha considerat que s'estan fent passes enrere, i per fer-hi front ha dit que cal dissenyar estratègies de negoci amb perspectiva de gènere, fixar objectius concrets, mesurables, i amb terminis per poder establir com s'està impactant realment. També s’ha alertat de la discriminació per edat. Els ponents han coincidit en la necessitat de la formació continuada així com en la necessitat de fer campanyes per abordar la discriminació per edat i les conseqüències que té.

“La diversitat suma”, ha destacat José María Torres, mentre Ruiz ha posat de manifest que els clients cada cop més “demanen més evidències d'aquest compromís amb la sostenibilitat, per això hem de definir els nostres propòsits per aconseguir impacte. El progrés econòmic i benestar social van units”.

• Altres Cursos | Titulars

El degà de l’ICAB assisteix al IV Congrés de Dret Bancari a Madrid

El degà de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), Jesús M. Sánchez, ha estat present en la inauguraicó del IV Congrés de Dret Bancari celebrat a l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Madrid (ICAM).
  • Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Titulars

La CRAJ informa: Inspecció a la secció territorial de la Fiscalia de Santa Coloma de Gramenet

Us informem que la Fiscalia de la Comunitat Autònoma de Catalunya té previst dur a terme una inspecció sobre la secció territorial de la Fiscalia de Santa Coloma de Gramenet el proper dia 25 d’abril de 2024.
  • Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Titulars

La CRAJ informa: Nou tràmit de presentació de recursos de reposició

Us informem que l’Agència Tributària de Catalunya ha posat a disposició de la ciutadania un nou tràmit que permet presentar recursos de reposició en contra d’actes de reclamació del pagament d’un deute pendent en via executiva.