Comissió d'Advocats de Responsabilitat Civil i Assegurances | Comissió de Cultura / Formació

26è Congrés de Responsabilitat Civil i Assegurances (2019).

Aquest any es compleix la 26a edició del Congrés de Responsabilitat Civil i Assegurances, que organitza la Comissió d'Advocats de Responsabilitat Civil i Assegurances de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona i que tindrà lloc els dies 23 i 24 de maig de 2019 a la Sala d'Actes de la nostra Corporació.
Tue May 21 00:00:00 CEST 2019

En aquesta edició abordarem diversos temes d'actualitat vinculats a la Responsabilitat Civil i el Contracte d'assegurança, entre els quals destaquem la recent reforma del Codi Penal en matèria d'imprudència en la conducció de vehicles a motor, que entre altres qüestions possibilita tornar a la via penal la sinistralitat menys greu, això és, aquells accidents que amb anterioritat es tramitaven com a judicis de faltes i que ara es canalitzaran en el delicte lleu de l'article 152.2 del Codi Penal.

D'altra banda i davant la també recent irrupció dels vehicles de mobilitat personal als nostres carrers, resulta obligat plantejar-nos els problemes i reptes que suscita la conducció d'aquests vehicles en l'àmbit de la Responsabilitat Civil i la seva eventual inclusió en l'assegurança obligatòria.

També debatrem sobre qüestions controvertides com la incidència de les proves genètiques en l'àmbit de l'assegurança de salut i la necessitat d'una legislació específica que reguli, si escau, l'obligatorietat de sotmetre's a aquestes proves com a requisit previ per a la contractació d'una pòlissa de vida o de salut.

Més informació, programa i inscripcions on-line, AQUÍ.