Deganat | Altres cursos

WbinCICAC: Igualtat de gènere en l’àmbit laboral

INSCRIPCIONS PER ZOOM

En commemoració del 8 de març, Dia Internacional de les Dones, el Consell de l’Advocacia Catalana realitza aquest WebinCICAC , amb la finalitat de reflexionar per avançar en l’assoliment de la igualtat real en l’àmbit laboral.

Comptarem amb la ponència inaugural de l’Excma. Sra. Yolanda Díaz Pérez, Ministra de Treball i Economia Social del Govern d’Espanya i de ponents expertes en l’àmbit del Dret del Treball.

En la sessió analitzarem temes com els plans de igualtat, l’ocupació de la dona, com la pandèmia i el covid-19 han afectat a les dones pel que fa a la seva ocupabilitat de forma discriminatòria, i, per finalitzar, abordarem el tema amb una mirada internacional que ens permeti conèixer la situació d’Espanya segons l’Índex Europeu d’Igualtat de Gènere 2020 de l’Institut Europeu d’Igualtat de Gènere (EIGE).

La presentació de la sessió anirà a càrrec de l’Excma. Sra. Mª Eugènia Gay, presidenta del Consell de l’Advocacia Catalana i degana de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona i la clausura per part de l’Excma. Sra. Encarna Orduna, presidenta de la Comissió de VIGE i Igualtat del Consell i degana de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Reus.

La moderació de les intervencions aniran a càrrec de l’Il·lma. Sra. Fina Méndez, presidenta de la Comissió de VIGE del Col·legi de l’Advocacia de Tarragona.

Ponència Inaugural:

• Excma. Sra. Yolanda Díaz Pérez, Ministra de Treball i Economia Social del Govern d’Espanya.

Ponències especialitzades:

• La Sra. Mar Serna, magistrada i ex consellera de Treball de la Generalitat de Catalunya
• La Sra. Mireia Montesinos, advocada laboralista del col·lectiu AIDE
• La Sra. María Vázquez, Subdirectora General d’Estudis i Cooperació de l’Institut de les Dones i membre de l’EIGE

Al final de la sessió hi haurà un espai per preguntes.

Data: 4 de març de 2021

Hora: 12.00 hores