Aquesta pàgina requereix tenir activat el javascript per a funcionar correctament

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació, així com cookies de complement de xarxes socials. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtenir més informació aquí.

Tancar

Reclamacions

  • DRETS DELS USUARIS DELS SERVEIS DELS ADVOCATS

1.- DRET D'INFORMACIÓ: Les advocades i els advocats hauran de mantenir informat al seu client de les següents circumstàncies:

a) De les possibles causes que puguin limitar o condicionar la seva actuació

b) De la seva col·legiació, número de col·legiat i del compliment del deure d'assegurança de responsabilitat civil professional

c) De la seva opinió tècnica sobre l'encàrrec i les possibles possibilitats del mateix, així com dels costos i despeses previsibles.

d) De les actuacions i resultats que es vagin produint

e) Del cost previsible de la intervenció de la seva advocada o el seu advocat, podent obtenir pressupost previ, a pactar per escrit els honoraris de l'encàrrec, o obtenir minuta detallada dels serveis professionals prestats, i a la correcta liquidació de les quantitats lliurades a compte.

2.- DRET A UNA PRESTACIÓ PROFESSIONAL. En el desenvolupament de les seves funcions, les advocades i els advocats s'ajustaran a les exigències tècniques, deontològiques i de bones pràctiques ajustades a la tutela jurídica de cada assumpte, i realitzaran diligentment totes aquelles activitats que els imposi la defensa de l'afer confiat, evitant que els actes legítims de renúncia a l'encàrrec o substitució de lletrat per vènia puguin provocar indefensió.

3.- DRET A LA RECLAMACIÓ PER DEFICIENT PRESTACIÓ DELS SERVEIS PROFESSIONALS. L'usuari té dret a reclamar pels possibles perjudicis ocasionats per una mala prestació dels serveis professionals o per un incorrecte comportament ètic del professional contractat, bé davant de la jurisdicció ordinària, bé davant el Col·legi professional sent compatibles les dues actuacions.

  • NORMATIVA PROFESSIONAL

La normativa deontològica, que regula l'activitat professional de les advocades i dels advocats, és la següent:

- Estatuts de l'ICAB (especialment articles 32 a 46)

- Normativa de l'Advocacia Catalana (especialment articles 19 a 45, articles 50 a 54, i articles 60 a 99)

  • PER INSTAR UNA RECLAMACIÓ O CONÈIXER L'ESTAT D'UNA RECLAMACIÓ JA FORMULADA:
  1. Pot accedir al formulari següent: RECLAMACIONS
  2. O bé dirigir un escrit a:

Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona (ICAB)
c/ Mallorca, 283
08037 - Barcelona