Aquesta pàgina requereix tenir activat el javascript per a funcionar correctament

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació, així com cookies de complement de xarxes socials. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtenir més informació aquí.

Tancar

Curs intensiu de Management per a Advocats i Advocades 2019

Curs intensiu de Management per a Advocats i Advocades 2019
  • Dates Del  28/02/2019  al  04/07/2019
  • Horari Dijous, de 14 a 16 hores
  • Lloc de celebració Aula 42, 4a planta ICAB
  • Organitzador Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona
  • Per què fer aquest curs?

    El mercat legal està experimentant canvis a un ritme vertiginós. Si haguéssim d'assenyalar una època en què la professió d'advocat/da i els despatxos estan canviant, segurament seria la que ara estem vivint. I seguiran transformant-se de manera accelerada per adaptar-se a les noves necessitats del mercat. 

    La irrupció de tecnologies, l'oferta creixent de prestadors alternatius de serveis jurídics, models de negoci assentats en la tecnologia, hàbits de compra i contractació diferent per part de les persones i empreses i la pressió sobre els honoraris, constitueixen algunes de les causes de la transformació accelerada i profunda de l'advocacia.

    Davant d'aquest entorn incert i canviant, el present curs aporta un conjunt d'idees i eines de gestió que ajudaran els despatxos a adaptar-se, preparar-se per al futur, augmentar la seva competitivitat i obtenir avantatges dels canvis del mercat. Aprendran tècniques per millorar la seva visibilitat, augmentar la seva capacitat de generar negoci i rendibilitat i estratègies adequades de creixement.

    El curs s'estructura en set mòduls que aborden els diferents àrees de gestió a un despatx d'advocats/des. Aquests mòduls es complementen amb tres classes magistrals (masterclass) impartides per ponents referents en els seus àmbits i per l'activitat complementària opcional.

     

    Objectius

    - Entendre el que està passant al mercat 

    - Escollir l'estratègia més idònia per al despatx en funció del mercat

    - Conèixer els principis i tàctiques de màrqueting per atreure i fidelitzar clients rendibles en un entorn competitiu

    - Millorar la comunicació del despatx entenent l'entorn digital i les oportunitats que representa

    - Disposar d'eines de control financer i de rendibilitat que ajudin en la presa de decisions

    - Crear i mantenir equips qualificats alineats amb el projecte del despatx

    - Aplicar tècniques d'innovació en el despatx per anticipar-se als canvis, guanyar eficiència i diferenciar-se al mercat

     

    Destinataris

    Advocats/des i socis que exerceixin en despatxos i que vulguin aprendre a gestionar la seva activitat de forma eficient i rendible en un entorn cada vegada més incert i competitiu.

     

    MÒDUL I. Per què necessites una estratègia com a avantatge competitiu?
    Sessió 1: Dia 28-02-2019

    Ponents:  Eugenia Navarro.
    · Entorn i tendències
    · Els diferents models de negoci en l'advocacia
    · Acords entre socis (partnership)
    · Fusions, aliances i col·laboracions estratègiques: quan convé fer-les?
    · Internacionalització de firmes

    MÒDUL 2. Per a què serveix un pla de màrqueting i com impacta en la generació de clients?
    Sessió 2: Dia 7-03-2019

    Ponents: Eugenia Navarro 
    · Anàlisi cartera de clients / mercat
    · El màrqueting mix en un despatx d'advocats
    · Elements clau d'un pla de marketing
    · Posicionament: selecció del mercat objectiu

    Sessió 3: Dia 14-03-2019
    Ponent: Jordi Estalella 

    · Estratègies de venda en un despatx d´advocats
    · Com captar clients: el procés de venda en 4 fases
    · Venda consultiva
    .  La qualitat i la satisfacció del client: aconseguir més encàrrecs dels clients existents 
    · Qui ha de fer la venda?

    MASTERCLASS I ·
    Sessió 4: 21-03-2019
    Ponent: Silvia Bueso, Conferenciant i trainer 
    L'art de demanar: vendre sense vendre

    Després de la masterclass, es farà una sessió de seguiment on line (per grups) amb Silvia Bueso per ajudar als participants a identificar i millorar les seves habilitats en l'art de demanar.

    Sessió 5: Dia 28-03-2019 
    Ponent: Jordi Estalella 

    · La venda de serveis jurídics en l’era d’internet
    . Punts del contacte del client i experiència de compra
    . La web del despatx com a canal de venda 
    · Integració de les diferents mitjans digitals per vendre

    MÒDUL 3. Com i què he de comunicar?
    Sessions 6 i 7: Dies 4 i 11-04-2019
    Ponent: José Manuel Silva.
    · Marca i reputació del despatx
    · Crear i gestionar una marca personal / corporativa
    · Publicitat: formats possibles
    · Màrqueting de continguts: què és i què pot aconseguir-se
    · Entorn digital vs entorn tradicional
    · Xarxes socials: com poden fer-les servir els advocats
    · Blocs i butlletins informatius (newsletters)
    · Xarxa de contactes (networking): tècniques per ampliar les oportunitats de negoci
    · Directoris: per a què serveixen i quan convé estar
    · Vídeos: consells per a realitzar vídeos que funcionin
    · Mitjans de comunicació

    MASTERCLASS II
    Sessió 8: Dia 25-04-2019.
    Ponent: John Rigau.
    · Què tenen en compte les empreses per contractar un despatx?
    John Rigau. General Counsel Pepsico a Espanya

    MÒDUL 4. Com liderar el meu projecte des del talent?
    Sessió 9: Dia 2-05-2019
    Ponent: Javier Moreno.
    · Lideratge i influència
    · El palanquejament en una firma professional: quants professionals han de treballar en els assumptes
    · Motivacions i gestió d'expectatives dels advocats/des
    · Selecció de perfils professionals (captació del talent)
    · Formació i carreres professionals (retenció del talent)
    · Plans de retribució de socis i advocats
    · Gestió i transmissió del coneixement

    Sessió 10: Dia 9-05-2019
    Ponent: Javier Moreno.

    · Selecció de perfils professionals (captació del talent)
    · Formació i carreres professionals (retenció del talent)
    · Plans de retribució de socis i advocats/des
    · Gestió i transmissió del coneixement

    MASTERCLASS III
    Sessió 11: Dia 16-05-2019 
    Ponent: Pablo Gutiérrez-Jodra
    Motivació i rendiment en una firma d'advocats/des
    · Pablo Gutiérrez. Director de Recursos Humans de ONTIER

    MÒDUL 5. Quins indicadors he d'utilitzar i mesurar per establir processos de millora?
    Sessions 12 i 13: Dies 23 i 30-05-2019.
    Ponent: Gemma Molar
    · Palanques que permeten millorar la rendibilitat d'un despatx
    · Com calcular el preu hora
    · Control del treball en curs i facturat
    · Com es reflecteixen els diferents models de negoci en els estats financers
    · Sistema de gestió interna. Indicadors a tenir en compte per fer un pressupost a un client

    MÒDUL 6. Què necessites per ser més eficient?
    Sessions 14 i 15: Dies 6 i 13-06-2019.
    Ponent: Eva Bruch i Jordi Estalella.
    · Gestió de projectes: Legal Project Management
    · Metodologies àgils: aconseguir més per menys amb SCRUM
    · Direcció de reunions
    · Gestió del temps: aprendre a prioritzar i delegar
    · Tecnologia bàsica per a la gestió de projectes
    · Productivitat i eficiència

    MÒDUL 7. Per què apostar per la innovació i la tecnologia?
    Sessions 16 i 17: Dies 20 i 27-06-2019.
    Ponents: Jordi Estalella i Eva Bruch.
    · Canvis i tendències en el sector legal: reptes i oportunitats
    · Com llançar nous serveis i àrees de pràctica rendibles
    · Metodologies de pensament creatiu i desenvolupament de client: Design Thinking i Lean Startup
    · La tecnologia com a palanca d'innovació
    · Transformació digital del despatx: els passos essencials
    · Gestió de la innovació en un despatx de qualsevol mida

    MASTERCLASS III
    Sessió 18: Dia 04-07-2019 
    Ponent: Martí Manent.
    · Crear una startup tecnològica en el sector legal
    Martí Manent, CEO d'elabogado.com

    MATERIAL
    Es lliurarà als assistents les presentacions projectades durant el curs i material didàctic necessari per a l'aprofitament de les sessions.

     

    Ponents
    · Jordi Estalella. Advocat i especialista en transformació digital
    · Silvia Bueso. Conferenciant i trainer.
    · Eva Bruch. Advocada i especialista en transformació digital
    · Eugenia Navarro. Enginyer Químic i consultora d'estratègia i màrqueting jurídic.
    · Pablo Gutiérrez-Jodra. Economista
    · Javier Moreno. Advocat i Head Hunter
    · José Manuel Silva. Advocat i periodista
    · Martí Manent, CEO d'elabogado.com
    · Gemma Molar. Economista i Gerent de firma internacional de despatxos
    · John Rigau. General Counsel Pepsico a Espanya.

     

    Tràmits Inscripció:
    - Indicar-nos les dades que desitja constin a la factura (una vegada emesa no es podrà modificar).
    - Abonament de l'import al número de compte de l’ICAB: IBAN:ES5931910500084579155328 (Nueva Caja Rural de Aragón SOC. COOP-Bantierra, anteriorment Caixa d’Advocats), per visa presencialment al Centre de Formació Icab, o per telèfon al 93 496 18 80 i 93 601 12 12  (targeta de crèdit o de dèbit).
    * Preguem ens envieu el comprovant de la transferència a al e.mail masters@icab.cat o al número de fax: 93 487 16 49

  • CATEGORIA Cursos

Contactes

    • Altres telèfons ICAB 
    Secretaria Tècnica cAmpus ICAB / Màsters Formació
    Mallorca, 283 / Mallorca, 281 (Centre de Formació)
    08037 Barcelona , Barcelona - España

    T. 93 601 12 12 - EXT. 5334 F. 93 215 04 29 E. campus@icab.cat E. masters@icab.cat