Normativa | Comissió Normativa | Novetats Jurídiques / Jurisprudència

Tribunal Constitucional. Ple. Resum Sentència 183/2021, de 27 d'octubre de 2021. Recurs d'inconstitucionalitat 5342-2020. Interposat per més de cinquanta diputats del Grup Parlamentari Vox del Congrés dels Diputats respecte de diversos preceptes del Reial decret 926/2020, del 25 d'octubre, pel qual es va declarar l'estat d'alarma per contenir la propagació d'infeccions causades pel SARS -CoV-2; la Resolució de 29 d'octubre de 2020, del Congrés dels Diputats, per la qual s'ordena la publicació de l'acord d'autorització de la pròrroga de l'estat d'alarma declarat pel Reial decret esmentat, i l'art. 2, la disposició transitòria única i la disposició final primera (apartats un, dos i tres) diferents preceptes del Reial decret 956/2020, de 3 de novembre, pel qual es va prorrogar l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 926/2020...

...Estat d'alarma: nul·litat dels preceptes que designen autoritats competents delegades i els atribueixen potestats tant de restricció de les llibertats de circulació i reunió en espais públics, privats i de culte, com de flexibilització de les limitacions establertes al decret de declaració de l'estat d'alarma; l'extensió temporal de la pròrroga i el règim de rendició de comptes establert per a la seva vigència. Vots particulars. Publicada en el BOE del 25/11/2021

Wed Dec 01 08:45:59 CET 2021