Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Titulars

L'ICAB, present a la signatura del conveni entre el CGPJ i CGAE que posa en marxa una Comissió Mixta que treballarà per millorar el funcionament de jutjats i tribunals en benefici de l'exercici de l'advocacia

El degà de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) i president de la Comissió de Relacions amb l'Administració de Justícia (CRAJ), Jesús M. Sánchez, ha assistit a la signatura del conveni entre el president del Consejo General del Poder Judicial, p.s., el vocal Vicente Guilarte, i la presidenta del Consejo General de la Abogacía Espanyola (CAGE), Victoria Ortega, que s’ha dut a terme aquest dimarts 24 d'octubre de 2023.

Tue Oct 24 13:32:00 CEST 2023

Arran d’aquest conveni marc de col·laboració s’intensificaran les relacions entre ambdues institucions en benefici de l'eficaç i millor funcionament de jutjats i tribunals i de la qualitat més gran de l'exercici de la professió de l'advocacia.

Amb la rúbrica d'aquest acord, la vigència del qual serà de quatre anys, l'òrgan de govern dels jutges i l'Advocacia assenten les bases per a una aliança estratègica que portarà a accions concretes en àrees compartides d'interès mutu per a les dues institucions.

Conjuntament, es promouran iniciatives i activitats que millorin la coordinació de les actuacions judicials i col·legials, així com en matèria de formació, noves tecnologies i en tots els àmbits competencials d'interès comú. Ambdues institucions promouran, a més, la difusió de les accions i convenis específics o protocols d'actuació que es derivin de la posada en marxa d'aquest conveni marc, tant a nivell nacional com internacional.

Una comissió mixta de seguiment, integrada per tres representants de cada institució i la presidència de la qual serà rotatòria, es farà càrrec de la coordinació de les activitats necessàries per a l'execució del conveni i en vigilarà el compliment. La comissió es reunirà amb periodicitat trimestral.