Publicacions | Titulars

El número 350 de la revista "Món Jurídic", ja disponible al web de l’ICAB en format PDF

Món Jurídic ha complert 40 anys! Es tracta d’una gran fita que ha estat possible gràcies al treball de molts juristes, la majoria advocats i advocades, membres de seccions i comissions de la Corporació i que han fet créixer el “butlletí col·legial” que sota l’impuls de la Junta de Govern encapçalada pel degà Antoni Plasència va veure sortir el seu primer número el març de 1983.

Thu Feb 08 16:14:41 CET 2024

En aquests 40 anys, la revista ha modificat la seva extensió, format i disseny, però manté la seva essència de ser la capçalera per conèixer l’actualitat col·legial i de l’àmbit del Dret i la Justícia. Per commemorar aquest aniversari tant especial el Col·legi celebrarà, properament, un acte al Palauet Casades per celebrar aquest esdeveniment.

En la Secció el “Col·legi es Mou” també s’informa que l’ICAB ha guanyat presència a les xarxes socials i supera els 20.000 seguidors tant a X com a Linkedin; els recents canvis en el web Col·legial per fer més visible l’actualitat i la formació de l’ICAB. A més, es destaca que el Col·legi ha analitzat de forma capdavantera les reformes processals del RDL 6/2023 així com la "reforma de la llei reguladora de la jurisdicció social segons el reial decret-llei 6/2023".

També s’alerta que Torn d’Ofici de l’ICAB realitza 26 assistències diàries en matèria de violència masclista i de gènere, de l’estat del compliment de la carta de les nacions unides amb motiu del seu 75è aniversari. També s’ofereix una crònica d’actes celebrats a l’ICAB com el 5th "Women Business & Justice European”, que va premiar Michelle Bachelet i les juristes Gloria Poyatos i Silvia Giménez-Salinas pel seu treball en favor de la igualtat; i la sessió pública i solemne d’inauguració del curs acadèmic de l'Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya.

També s’informa que la Fundació privada degà Ignasi de Gispert alerta que les modificacions en la llei de mecenatge augmenten les deduccions per donació a entitats sense ànim de lucre.

Des de la revista Món Jurídic també es té un record als advocats que han traspassat, i en aquest sentit, s’ha publicat un obituari en Memòria de Rafael Entrena Cuesta.

L’entrevista la protagonitza en aquesta ocasió Izabella konopacka, presidenta de la Federació de Col·legis d’Advocats d’Europa (FBE), qui afirma: “La FBE continuarà defensant la independència de l’advocacia, garantint la professió romangui lliure de pressions i influències externes”.

A la secció “Cara a Cara” es debat sobre la gestació subrogada amb la participació de Xavier Campà, president de la Secció d’Infància i Adolescència i Ricardo Fernández de la Rosa, president de la Comissió per a la Igualtat de Drets dels Nous Models de Família del Col·legi.

La revista inclou articles d’interès com: “La nova llei estatal d’habitatge i la seva aplicació a Catalunya”; “L’advocacia en risc, presa de consciència sobre la situació internacional i la greu situació a Iran”; “Nueva casación: una apuesta por el jogo bonito”; “Indemnización en el despido de las trabajadoras embarazadas”; “Los incentivos fiscales y las producciones cinematográficas y series audiovisuales (ii)”, entre d’altres.

A la secció “Junta Informa” s’informa de la celebració de la cimera de delegacions ICAB 2023; l’emotiu acte de lliurament de la primera edició del Memorial Esteve Ferrer i Garriga; així com del lliurament del premi jurídic Ferrer Eguizábal 2022 sobre dret administratiu als autors de l’obra “derecho administrativo sancionador”.  També l’ICAB ha fet públic un comunicat amb motiu del dia de l’advocacia amenaçada.

Des d’aquesta secció s’anima a la participació en la convocatòria de premis ICAB, que han ampliat el seu termini fins al proper 3 d’abril per als premis Luis del Castillo al millor projecte d’investigació sobre Justícia Penal Internacional i Drets Humans 2023; Duran i Bas per a noves promocions 2023; Maria Soteras i Mauri i Memorial Degà Josep Joan Pintó Ruiz 2023.

"Món Jurídic" és una publicació editada per l’ICAB amb la finalitat de ser un mitjà informatiu i d’expressió dels seus col·legiats/des. És el reflex de la vida col·legial i un vehicle de comunicació de la Junta de Govern amb les persones col·legiades, alhora que permet l’intercanvi d’impressions. Podeu adreçar els vostres articles, cartes o opinions a monjuridic@icab.cat

Des del Món Jurídic us recordem que podeu recuperar els articles i notícies publicades en aquesta revista a través del cercador que trobareu a la pàgina web de l’ICAB. Podeu realitzar la cerca per text lliure, autor, títol de l’article, data i secció.

I si voleu rebre la revista Món Jurídic, que és gratuïta, només en PDF, per tal de contribuir al compliment de l’Objectiu de Desenvolupament 15 relatiu al “Medi Ambient i el respecte a l’Ecosistema” i per assolir una gestió més sostenible dels boscos, us podeu donar de baixa de rebre’l en paper amb un senzill tràmit: enviant un correu a comunicacio@icab.cat