Aquesta pàgina requereix tenir activat el javascript per a funcionar correctament

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació així com cookies de complement de xarxes socials. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtenir més informació aquí.

Tancar
Notícies › Titulars › Notes de Premsa

Prop de 24.000 ciutadans de la demarcació ICAB es beneficien de l'Expedient Electrònic de Justícia Gratuïta en els set primers mesos de 2017

09/08/2017
Suposa un increment de més de 2.300 expedients respecte al mateix període de 2016. A Espanya, més de 408.600 ciutadans s'han beneficiat de l'expedient electrònic de Justícia gratuïta en els primers 7 mesos d'aquest any, dels quals gairebé 56.000 corresponen a expedients tramitats a Catalunya
Prop de 24.000 ciutadans de la demarcació ICAB es beneficien de l'Expedient Electrònic de Justícia Gratuïta en els set primers mesos de 2017

La utilització de l'Expedient Electrònic de Justícia Gratuïta segueix incrementant-se durant 2017. En els 7 primers mesos de l'any s'han tramitat 23.989 expedients electrònics de justícia gratuïta a la demarcació territorial del Col•legi de l'Advocacia de Barcelona (Barcelona i les delegacions situades a Arenys de Mar, Badalona, Berga, Hospitalet de Llobregat, Gavà, Igualada, Prat de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, Vilafranca de Penedès, Vilanova i la Geltrú). Aquesta dada indica que hi ha hagut més de 2.300 expedients més que en el mateix període del 2016, ja que el total d'expedients en aquest darrer any va ascendir a 21.654.

Cal tenir en compte que Catalunya és una de les comunitats autònomes on hi ha hagut un major increment d’expedients electrònics de justícia gratuïta, ja que a nivell estatal del total de 408.668 sol•licituds de ciutadans que van utilitzar fins al 31 de juliol aquesta eina -desenvolupada per la Abogacía Española, que agilitza de forma segura l'accés a un dret fonamental com és la Justícia gratuïta- gairebé 56.000 corresponen a aquesta comunitat, el que suposa un increment del 10,30% respecte al mateix període del 2016.

A nivell estatal s'ha registrat un increment del 5% d'usuaris que van utilitzar el sistema desenvolupat per la Infraestructura Tecnològica de la Abogacía Española, RedAbogacía, en els set primers mesos de l'any passat (389.289 expedients). Tot apunta a què es generaran més de 640.000 Expedients Electrònics de Justícia Gratuïta durant el 2017 amb el consegüent estalvi de temps i costos econòmics.

El sistema desenvolupat per la Infraestructura Tecnològica de 'Abogacía Española’ RedAbogacía, ja connecta a 80 Col•legis d'Advocats de forma telemàtica i senzilla amb institucions com l'Agència Tributària, l'Institut Nacional de la Seguretat Social i la seva Tresoreria General, la Direcció General del Cadastre o l'Institut Nacional d'Ocupació, també amb organismes de comunitats autònomes amb competències en Justícia. Amb aquest servei, l’advocacia reforça encara més el seu paper vers l’ 'Administració Electrònica', centrant-se en el seu compromís amb el servei de la Justícia Gratuïta al ciutadà que presten més de 45.300 advocats/des a través del Torn d'Ofici els 365 dies a l'any, 24 hores al dia.

AVANTATGES DE L'EXPEDIENT DE JUSTICIA GRATUITA

L'Expedient Electrònic de justícia gratuïta ofereix nombrosos avantatges per al ciutadà, l'advocat, al Col•legi de l’Advocacia i a les administracions públiques.

En primer lloc, el ciutadà veu facilitat l'accés a la Justícia Gratuïta al simplificar els tràmits i escurçar els terminis en l'obtenció de la documentació, ja que evita els desplaçaments i les esperes a les finestretes de cadascuna de les administracions competents.

 La digitalització del procés permet a l’advocat/da atendre i donar curs a un major número de casos amb més agilitat.
Per la seva banda, el Col•legi de l'Advocacia assegura el contingut de les comunicacions gràcies a la signatura electrònica, millorant les seves gestions en reduir els terminis d'obtenció de la informació i augmentant la qualitat en el servei prestat al ciutadà en unificar la informació  de l’usuari en un únic expedient de forma estandarditzada i comuna per a tots els Col•legis d'Advocats.

Per últim, les Administracions Públiques optimitzen i acceleren el servei que ofereix al ciutadà, aconsegueixen la traçabilitat completa del procés per a la seva possible auditoria i a més redueixen els possibles fraus davant l'Administració optimitzant la despesa pública i aportant la màxima transparència en la gestió d'aquest servei als ciutadans.

Contactes

    • Departaments i Comissions de l'ICAB  
    Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic)
    Mallorca, 283
    08037 Barcelona , Barcelona - España

    T. 93 601 12 12 - EXT. 5310 F. 93 487 19 38 E. premsa@icab.cat