Aquesta pàgina requereix tenir activat el javascript per a funcionar correctament

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació així com cookies de complement de xarxes socials. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtenir més informació aquí.

Tancar
Notícies › Formació / Biblioteca › Comissió de Cultura / Seccions

Constituïda la Secció de Compliance de l’ICAB

12/05/2017
Davant de la importància creixent de la figura del Legal Compliance, que afecta transversalment totes les àrees del Dret vinculades a la gestió de la persona jurídica, i que, per tant, exigeix una resposta integral per part dels professionals que es dediquen als diversos sectors que conformen aquesta matèria, la Junta de Govern de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, reunida en sessió de 2 de maig de 2017, de conformitat amb els articles 74.1.l) i 86 dels Estatuts col·legials i de l’article 11 del Reglament de la Comissió de Cultura i Formació de l’ICAB, ha acordat la creació de la nova Secció de Compliance de l’ICAB.
Constituïda la Secció de Compliance de l’ICAB

La Secció de Compliance, tindrà, entre d’altres, els objectius següents:

  • Crear un grup de debat en què compartir les experiències i els dubtes que sorgeixin en aplicació de les normes de Compliance en l’empresa.
  • Delimitar criteris que unifiquin l’actuació dels advocats/des i puguin facilitar el treball de les persones que desenvolupen la seva activitat en qualsevol de les àrees de la persona jurídica que resultin afectats pel Compliance, així com de les persones que ocupin o desenvolupin les funcions de “Compliance officer”.
  • Col·laborar en la formació dels companys/es que estiguin interessats/des en especialitzar-se en aquesta matèria i oferir pautes que permetin a les persones col·legiades de l’ICAB liderar aquest nou sector d’activitat.
  • Crear un fòrum transversal d’especialistes en què sorgeixin idees i iniciatives que potenciïn la imatge de l’advocat/da expert/a en Compliance davant les institucions i ciutadans.
  • Investigar i orientar sobre el paper que desenvolupa l’advocat/da en les diverses fases i posicions dels Sistemes de Compliance: el seu paper i expectatives en les  àrees i departaments de Compliance, en l’àmbit de l’auditoria, disseny i implementació de Sistemes, en matèria de consultoria externa i en el camp del peritatge judicial.
  • Definir la posició legal dels advocats/des en cada un dels anteriors rols (responsabilitats legals, professionals i contractuals) i també col·laborar en la definició del paper dels advocats/des d’empresa davant la introducció del Legal Compliance en les organitzacions.
  • Analitzar la influència que exercirà el Legal Compliance en la resta de les disciplines jurídiques: com influirà en la responsabilitat penal de les persones jurídiques, en el bon govern corporatiu, en la gestió de riscos mediambientals, en la seguretat i igualtat en la feina, etc...
  • Facilitar a tots els advocats/des que no s’especialitzin en Legal Compliance eines de coneixement adequades per a afrontar els reptes que suposarà als seus clientes las generalització dels sistemes de Compliance.

Igualment, la Junta de Govern, a fi d’impulsar l’organització d’aquesta nova Secció i de gestionar el seu funcionament fins a la celebració de les primeres eleccions per proveir l’òrgan de direcció de la Secció, ha acordat el nomenament d’una Junta Gestora amb la composició següent:

Presidents

- Ester Palmés Bosch, diputada de la Junta de Govern

- Jorge Navarro Massip, diputat de la Junta de Govern

Vicepresidents

- Isabel Vizcaíno González

- Francesc Bonatti Bonet

Secretari

- Jaume Antich Soler

La Junta de Govern ha acordat també obrir un termini fins al 31 de desembre de 2017 per tal que els col·legiats i col·legiades que ho desitgin puguin incorporar-se a la nova Secció de Compliance i conformar d’aquesta manera el primer cens de la nova Secció.

Els col·legiats i col·legiades que vulgueu incorporar-vos a la nova Secció podeu omplir el formulari adjunt d’inscripció a les Seccions de la Comissió de Cultura i fer-lo arribar per correu electrònic a cultura@icab.cat o bé lliurar-lo personalment al Departament de la Comissió de Cultura i Formació de l’ICAB situat al centre de Formació ICAB (c/ Mallorca, 281) o a la 4a planta de la seu col·legial (c/Mallorca núm. 283).

Un cop constituït el cens de la Secció, es convocaran les primeres eleccions per proveir el seu òrgan de direcció.

Més informació a cultura@icab.cat  o bé al telèfon 93 496 18 80, extensió 5334.

Barcelona, maig de 2017

Documents

Contactes