Aquesta pàgina requereix tenir activat el javascript per a funcionar correctament

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació així com cookies de complement de xarxes socials. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtenir més informació aquí.

Tancar
Notícies › Titulars

Aprovada la gestió anual de la Junta, la memòria d’activitats, els estats financers i la liquidació pressupostària 2016

27/04/2017
Durant l’Assemblea General Ordinària del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) celebrada el 27 d’abril de 2017 a la Sala d'Actes, s’ha aprovat per 214 vots a favor i 46 en contra la gestió anual de la Junta de Govern, la memòria del Col·legi, els estats financers i la liquidació del pressupost corresponents a l’exercici 2016.
Aprovada la gestió anual de la Junta, la memòria d’activitats, els estats financers i la liquidació pressupostària 2016

Oriol Rusca ha iniciat el seu parlament afirmant que ha estat un honor i orgull poder ser des de mitjans de 2013 el degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona i formar part de la Junta de Govern juntament amb uns companys molt implicats, als quals ha agraït la seva dedicació.

El degà del Col·legi ha volgut explicar l’evolució del projecte iniciat el 2013, ara fa 4 anys, que representa una evolució encaminada a aconseguir més presència, proximitat i prestigi per a la Corporació. Per això s’han promogut trobades amb institucions catalanes, espanyoles i internacionals, però també per donar a conèixer la veu de l’advocacia sobre els canvis legislatius,  però també per defensar els drets i llibertats que afecten la ciutadania.

El degà ha explicat que la consolidació del projecte s’ha assolit al 2016, amb l’ampliació dels serveis útils per a l’exercici professional: en són un exemple, la publicació de la Guia professional pel compliment de les obligacions en matèria de consum, l’obertura del SERVICONSUM -oficina d’Atenció als consumidors de serveis jurídics- i l’APP de textos jurídics. També al 2016 i com a exercici de transparència s’ha publicat al web i a la revista Món Jurídic informació sobre  Funcions Públiques (Deontologia, Honoraris, Torn d’Ofici, Estrangeria i Registres) i en aquesta mateixa línia es publiquen al web col·legial els acords de la Junta de Govern. Amb la finalitat d’apropar-se als col·legiats s’ha creat –en fase de prova pilot- la figura de l’assessor personal (figura a través de la qual es pretén que hi hagi un sol interlocutor per a cadascun dels col·legiats) i s’han reiniciat les visites als despatxos d’advocats.

En l’àmbit de les infraestructures, s’ha destacat, d’una banda, la compra del 50% de IURISEGUR, fet que comporta que aquest servei es presti cent per cent des de les instal·lacions de l’ICAB i que s’hagi ampliat l’oferta d’assegurances i serveis que es poden oferir a les persones col·legiades. De l’altra, la posada en marxa de les obres del Palauet Casades que han servit per posar al dia aquest edifici en matèria contra incendis, però també per millorar la climatització dels diferents espais, incloent la Biblioteca de l’ICAB, que han suposat una millora de serveis destinats als col·legiats.

És també el 2016 l’any en què s’ha reforçat la responsabilitat social corporativa, amb la constitució dels voluntaris ICAB que canalitzen la seva funció principalment donant suport a la Fundació Degà Ignasi de Gispert.

La Corporació també ha realitzat una campanya en defensa dels drets dels refugiats i ha apropat el món del dret als ciutadans a través del cicle de conferències “Dret per a no juristes”.  

Finalitzat aquest balanç, el degà ha cedit la paraula al tresorer, Josep Capdevila, qui ha facilitat  les dades relatives a la liquidació pressupostària.

Capdevila ha explicat que al 2016 els ingressos i despeses han seguit la mateixa tendència que els anys anteriors (període mitjans 2013-2015), marcat per la prudència alhora de fer el pressupost i contenció en la despesa.

En relació a la despesa (el 72%) correspon a les partides següents: personal (que representa el 40% de la totalitat de les despeses de l’ICAB i que és el mateix percentatge que en anys anteriors), les despeses d’estructura, la pòlissa de responsabilitat civil, les aportacions a les institucions (les principals responen a les quotes que s’han d’abonar al Consejo General de la Abogacía Española i al Consell de l’Advocacia Catalana) i les col·laboracions professionals.  

En relació als ingressos (92%) aquests provenen en un 60% de les  quotes col·legials, i la resta corresponen a: la pòlissa de Responsabilitat Civil, la inscripció als cursos i jornades, les subvencions de la Generalitat (Torn i SOJ), altres subvencions i patrocinadors i la venda de publicacions.

Capdevila també ha parlat del cens col·legial i ha donat a conèixer que al 2016 la xifra era de 24.184 col·legiats/des.

En relació a les Funcions públiques s’han destacat al 2016 les 51.096 consultes que ha rebut el Servei d’Orientació Jurídica, les 3.211 accions registrades al SAIER, i s’ha donat a conèixer l’augment registrat al 2016 en les designes i telefonemes respecte l’any anterior: de 43.022 (2015) a 47.336 (2016) i de 45.627 designes (2015) a les 50.594 (2016). Actuacions que no serien possible sense els 3.500 advocats/des adscrits al Torn.

Des d’un punt de vista econòmic aquest serveis suposen més de dos milions d’euros majoritàriament en personal, que és més del 30% de la totalitat del personal de l’ICAB i que està finançat per subvencions públiques.

En quant a la formació, Capdevila ha assenyalat que hi ha hagut més de 21.000 inscripcions a activitats de formació i que s’ha augmentat les hores de formació, passant de 4.000 (2015) a més de 6.000 (2016).

La translació econòmica és que s’han destinat més d’1.800.000 euros a la formació de l’ICAB i que malgrat que s’han tingut ingressos, la formació és deficitària econòmicament perquè la formació es realitza o gratuïtament o per sota del cost real.

També s’han comentat, entre d’altres, l’augment de les togues lliurades, de 90.428 (2015) a 98.292 (2016). En relació al nombre de comptes de correu electrònic acabats en @icab.cat ja passen dels 12.300.

Després de les votacions, el defensor de la persona col·legiada, Joan Maria Xiol ha presentat la memòria de la seva actuació tot destacant que han estat 5 les queixes presentades al 2016, de les quals una estava encara en tràmit, altres s’han atès  i altres no pertanyien al seu àmbit d’actuació, per la qual cosa ha ressaltat la bona gestió del Col·legi.

A continuació, el secretari de la Junta, Rafael Espino, ha donat pas al torn obert de preguntes entre els col·legiats assistents a l’Assemblea.

 

Assemblea General Ordinària ICAB 27 d'abril de 2017 from ICAB on Vimeo.

Contactes

    • Departaments i Comissions de l'ICAB  
    Secretaria de Junta de Govern
    Mallorca, 283
    08037 Barcelona , Barcelona - España

    T. 93 601 12 12 - EXT. 5312 F. 93 487 15 70 E. secretariadejunta@icab.cat