Aquesta pàgina requereix tenir activat el javascript per a funcionar correctament

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació, així com cookies de complement de xarxes socials. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtenir més informació aquí.

Tancar
Notícies › Comissió de Normativa

Proposició de Llei de mesures de foment del lloguer estable d’habitatge

13/08/2018
Aquesta proposició es tramita en el Congrés dels Diputats. Encara no ha estat presa en consideració. Entrada en vigor: prevista per a l’endemà de la seva publicació al DOGC

Modifica la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d’arrendaments Urbans (l’apartat 2 de l’article 3, la lletra e) de l’article 5, els articles 9 i 10, l’apartat 1 de l’article 13, l’article 14, l’apartat 4 de l’article 16, l’apartat 5 de l’article 17, l’apartat 1 de l’article 18,l’apartat 1 de l’article 19, l’apartat 2 de l’article 20, l’apartat 8 de l’article 25, els apartats 2, 3 i 5 de l’article 36, a més de suprimir l’apartat 2 de l’article 7 i l’apartat 4 de l’article 27. També modifica el text refós de la Llei de Sòl i Rehabilitació Urbana (addiciona dos nous apartats a l’article 2 i modifica l’apartat 4 de l’article 3, la lletra a) de l’apartat 1 de l’article 18, el primer paràgraf de la lletra b) de l’apartat 1 de l’article 20). També modifica la LEC (addiciona un nou apartat 4 a l’article 150  i modifica l’apartat 6è de l’article 249.19) i la Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (modificant l’apartat 2 de l’article 23 i addicionant un nou apartat 5 a l’article 28, un nou apartat 2 a l’article 38 i un nou apartat 6 a l’article 68), a més de la Llei 19/1991, de 6 de juny, de l’Impost sobre el Patrimoni i la Llei 37/1992, de 28 de desembre, de l’Impost sobre el Valor Afegit.

Entre d’altres modificacions, torna a establir el termini convencional de durada (i de pròrroga) dels contractes de lloguer per a satisfer les necessitats d’habitatge (5 i 3 anys, respectivament), deroga la regla per la qual els drets de l’arrendatari eren oposables al tercer adquirent de bona fe només si existia inscripció registral. Torna a establir l’IPC com a índex d’actualització anual dels preus.

En l’àmbit de la legislació del Sòl s’habilita a diferenciar l’ús d’habitatge habitual o permanent d’altres usos residencials en la qualificació del sòl, contemplant dues tipologies  (habitatge dotacional i habitatge social), i determinant que el sòl per a habitatge dotacional és objecte de cessió obligatòria i gratuïta dins dels destinats a dotacions públiques i equipaments socials.

També estableix reformes fiscals, implantant beneficis fiscals per a l’arrendador i l’arrendatari (sobre la renda derivada del lloguer) i establint estímuls en la tributació del patrimoni de l’arrendador (introduint deduccions per a habitatges arrendats). També preveu la vinculació entre l’arrendament i la rehabilitació d’edificis i immobles, ampliant l’aplicació del tipus de gravamen reduït del 10 % en l’IVA previst per a la realització d’obres en l’habitatge habitual a les obres en l’habitatge arrendat.

http://www.congreso.es/public_oficiales/L12/CONG/BOCG/B/BOCG-12-B-237-1.PDFgestioNoticies=1