Aquesta pàgina requereix tenir activat el javascript per a funcionar correctament

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació així com cookies de complement de xarxes socials. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtenir més informació aquí.

Tancar
Notícies › Formació / Biblioteca › Sant Raimon de Penyafort 2016

El desenvolupament de les competències i habilitats professionals en l'àmbit de les qualificacions professionals europees, al Simpòsium Internacional de l'ICAB

05/02/2016
En el marc del Simpòsium Internacional sobre 'La Formació de l’Advocacia i el marc de qualificacions professionals i la Directiva de lliure establiment', que se celebrarà els propers dies 18 i 19 de febrer a la 8a planta del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona, el segon tema escollit per al debat serà el desenvolupament de les competències i habilitats professionals en l’àmbit de les qualificacions professionals europees; és a dir, la valoració del model universitari versus el model d’associació professional.
El desenvolupament de les competències i habilitats professionals en l'àmbit de les qualificacions professionals europees, al Simpòsium Internacional de l'ICAB

Notícies relacionades

Com a eix central de reflexió i posterior debat, volem entrar a valorar de manera especial la metodologia del learning by doing, que és la utilitzada per les associacions professionals. Aquesta metodologia didàctica d’aprendre a través de l’acció, presenta certs avantatges per a l’alumne des del punt de vista de l’aprenentatge. Fonamentalment, es tracta d’adquirir els coneixements necessaris per al desenvolupament de l’exercici professional a través de la generació del que s’anomenen coneixements exemplars, de manera que allò important no és tant l’adquisició de coneixements teòrics sinó poder recrear-los i aplicar-los a noves situacions que es produiran al llarg de la vida professional.

Per altra banda, en el model universitari l’adquisició de coneixements acostuma a seguir un format més tradicional, malgrat actualment és clar que en certes matèries conviuen ambdues metodologies. Probablement, el punt fort d’aquest model sigui que la formació està reglada de manera que es troba sota el paraigües de les acreditacions de qualitat professional (ANECA). No obstant, un dels aspectes que tractarem en el debat, és que aquest model més tradicional d’aprenentatge pot portar a una dissociació entre l’aprenentatge i l’experiència, fet que podria provocar que l’alumne no desenvolupés les competències professionals necessàries per a l’exercici de l’advocacia, essent que la metodologia se centra sobretot en la transmissió de coneixements i en avaluar i comparar, més que no pas en el desenvolupament de les habilitats que l’alumne necessita en el seu dia a dia com a professional del Dret.
 
El proper dia 18 de febrer, debatrem d’aquesta matèria en companyia dels experts que ens acompanyaran a la 8a planta del c/ Mallorca, 283.

Us mantindrem informats a través de les xarxes socials i la nostra web www.icab.cat

INFORMACIÓ

Departament Internacional: 93 601 12 12  | Ext. 5026 / 5027 | internacional@icab.cat
http://www.santraimon.cat

INSCRIPCIONS

Gratuïtes. Reserves aquí

ETIQUETA

#SymposiumICAB

Documents